CMV | εχινοκοκκος κυστη | μηνισκος συμπτωματα θεραπεια | αίτια μύλης κύησης | με κλεβουν στο σχολειο

Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 5ος


Ποιός είναι ο πέμπτος κανόνας;

Στη διάρκεια του γεύματος καθώς και λίγο πρίν και λίγο μετά, δεν θα πρέπει να καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες νερού ή άλλων ποτών. Ιδιαίτερα θα πρέπει να αποφεύγονται τα παγωμένα ποτά, τα οποία δημιουργούν ένα οδυνηρό ξάφνιασμα στο στομάχι και επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης, προάγοντας την παραγωγή τοξινών. Θα μπορούσε μάλιστα κάποιος να πεί: "ice is not nice". Περίπου μισό ποτήρι νερό θερμοκρασίας δωματίου, σε μικρές γουλιές στη διάρκεια όλου του γεύματος είναι μία αποδεκτή ποσότητα.

Ποιά είναι η σωστή αναλογία φαγητού - ποτού;

Ο γενικότερος κανόνας του Ayurveda λέει ότι η χωρητικότητα του στομάχου σε κάθε γεύμα θα πρέπει να γεμίζει κατά το μισό περίπου από στερεή τροφή που αντιπροσωπεύει το στοιχείο Γή, κατά το ένα τέταρτο από υγρή τροφή που είναι το στοιχείο του Ύδατος (εδώ περιλαμβάνεται το νερό, αλλά και οι χυμοί, οι σούπες, κλπ) και το υπόλοιπο ένα τέταρτο θα πρέπει να παραμένει άδειο και αυτό αντιπροσωπεύει τον Αέρα. Τα γαστρικά υγρά που εκκρίνονται αντιστοιχούν στο στοιχείο του Πυρός και τέλος ο συνολικός χώρος του στομαχιού όπου θα εκτυλιχθεί η διαδικασία της πέψης είναι το στοιχείο του Αιθέρα.

Σε ορισμένα αρχαία κείμενα βέβαια, οι αναλογίες στερεής τροφής - υγρών - αέρα από 50%-25%-25%, μεταβάλλονται σε 30-50% για την στερεή τροφή, 25-30% για τα υγρά και 25-30% κενό. Ξεφεύγοντας όμως από τα αριθμητικά δεδομένα, θα πρέπει να προσέξει κανείς ότι το σημαντικό σε όλα αυτά είναι η ξεκάθαρη θέση για την απαραίτητη ύπαρξη αυτού του "κενού" στο στομάχι όταν κανείς θα τελειώνει το φαγητό του.

Θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι η ποσότητα φαγητού που καταναλώνει κάποιος εξαρτάται βέβαια από την ιδιοσυγκρασία του (κυρίως), αλλά και από πολλούς άλλους παράγοντες, όπως είναι η ηλικία του, η εποχή του χρόνου και το κλίμα της περιοχής που ζεί, η ημερήσια δραστηριότητά του (κίνηση, εργασία, κλπ), η ψυχολογική του διάθεση, κλπ.

Τί άλλο θα πρέπει να προσέχουμε;

Ένα τελευταίο σημείο άξιο προσοχής σε αυτόν τον κανόνα (που όμως ταυτόχρονα αποτελεί και θεμελιώδη αρχή) είναι το ότι δεν θα πρέπει κανείς να βάλει σε εφαρμογή απότομες και σημαντικές αλλαγές στο διαιτολόγιό του μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Πάντα θα πρέπει να δίνεται πολύς χρόνος για να μην διαταραχθεί ξαφνικά η όποια ισορροπία υπάρχει στον οργανισμό μας (και σωματικά αλλά και ψυχολογικά), και η νέα πιό "υγιεινή φάση" να αφήνεται να έρθει σταδιακά και σταθερά και κυρίως χωρίς να επιφέρει την παραμικρή παρενέργεια στο όλο σύστημα.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.