Ασκηση και αδυνάτισμα

Χρησιμότητα της άσκησης κατά το αδυνάτισμα

Η ελάττωση του σωματικού βάρους με διάφορες δίαιτες έχει το μειονέκτημα, να μην χάνεται μόνο σωματικό λίπος, αλλά και μυϊκή μάζα, γλυκογόνο, νερό, ανόργανες ουσίες κ.α. Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος μείωσης του περιττού βάρους και διατήρησης του κανονικού είναι ο συνδυασμός άσκησης και κατάλληλης διατροφής. Ετσι όχι απλώς περιορίζεται η απώλεια βάρους στο αποθηκευμένο λίπος αλλά επιτυγχάνονται και βιολογικές προσαρμογές ( αύξηση αερόβιας ικανότητας, δύναμης κ.α. ), που επιδρούν ευεργετικά στην υγεία.

Ασκηση και πρόληψη της παχυσαρκίας

Οι έρευνες δείχνουν ότι αν ένα πρόγραμμα προοδευτικής άσκησης συμπληρώνει μια σωστή δίαιτα διατηρείται η πολύτιμη μυϊκή μάζα, αυξάνεται η μυϊκή δύναμη, κινητοποιούνται τα λιπαρά οξέα ως πηγή ενέργειας και έτσι μειώνεται το αποθηκευμένο λίπος και βελτιώνεται η αερόβια ικανότητα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή της συστηματικής άσκησης από την παιδική ηλικία, στην πρόληψη της παχυσαρκίας. Η αύξηση του σωματικού λίπους κατά την ανάπτυξη εξαρτάται τόσο από τον αριθμό όσο και από το μέγεθος των λιποκυττάρων, ενώ αντίθετα η απώλεια βάρους σχετίζεται με τη συρρίκνωση τους. Η συστηματική άσκηση προλαβαίνει τη δημιουργία λιποκυττάρων στα χρόνια της ανάπτυξης και με τον τρόπο αυτό μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας κατά την ενηλικίωση.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα