Φυσικά μέσα για την δυσκοιλιότητα

Είναι πιό ωφέλιμο να υπάρχει συχνή αλλαγή, έτσι ώστε ο οργανισμός του να μην συνηθίσει σε κάτι από όλα αυτά.

Μία δυσάρεστη κατάσταση που μπορεί να οφείλεται στον σύγχρονο τρόπο ζωής και απασχολεί πολύ κόσμο είναι η δυσκοιλιότητα. Η δυσκοιλιότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί με φυσικά μέσα, επιλέγοντας κάτι από την επόμενη λίστα και χρησιμοποιώντας το καθημερινά, με συνέπεια και …κέφι. Και μάλιστα είναι πιό ωφέλιμο και …ενδιαφέρον, να υπάρχει συχνή αλλαγή, έτσι ώστε ο οργανισμός του να μην συνηθίσει σε κάτι από όλα αυτά και τελικά αυτό το “κάτι” σταματήσει να τον βοηθάει.

Ακτινίδια: Καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον δύο ακτινιδίων (μπορεί και τρία, αλλά μέχρι τέσσερα) που όμως πρέπει να είναι πολύ ώριμα και γλυκά.

Δαμάσκηνα: Κάθε βράδυ μουσκεύει κανείς δύο με τρία ξερά δαμάσκηνα σε μισό ποτήρι νερό και το επόμενο πρωί τρώει τα δαμάσκηνα και πίνει και το ζουμί τους. Στην εποχή τους, καταναλώνει τρία με τέσσερα φρέσκα δαμάσκηνα κάθε ημέρα.

Σύκα: Τα φρέσκα σύκα (στην εποχή τους: τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο), αλλά και τα ξερά εφόσον μουλιάσουν όπως τα δαμάσκηνα, είναι πολύ βοηθητικά.

“Χουσάφι”: Είναι μικρασιατικό το όνομα αλλά η συνταγή είναι γνωστή εδώ και χιλιάδες χρόνια: Βράζουμε σε λίγο νερό ξερά σύκα, ξερά δαμάσκηνα, μερικούς χουρμάδες και σταφίδες και αφού τα ξερά φρούτα φουσκώσουν και μαλακώσουν, το αφήνουμε να κρυώσει και το τρώμε είτε σκέτο σαν κομπόστα (ζεστό ή κρύο), ή σε συνδυασμό με λίγο γιαούρτι αντί για βραδυνό φαγητό.

Δημητριακά ολικής άλεσης: Μπορούν να χρησιμοποιηθούν (όχι περισσότερο από δύο κουταλιές της σούπας την ημέρα μαζί με αρκετά υγρά) για να αυξήσουν την περιεκτικότητα των τροφών σε φυτικές ίνες και έτσι να δώσουν όγκο στα κόπρανα και να βοηθήσουν την κινητικότητα του εντέρου.

Κολοκύθι: Τα βραστά κολοκυθάκια (στην εποχή τους, η οποία για όσους το έχουν ξεχάσει διότι βρίσκουν στον μανάβη τους κολοκυθάκια όλο τον χρόνο, είναι το καλοκαίρι), με αρκετό λάδι ελιάς είναι πολύ καλά για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Θα πρέπει όμως να μην τα συνηθίσει ο οργανισμός με την καθημερινή τους κατανάλωση.

Υδρόμελι: Κάθε πρωί, πρίν από οτιδήποτε άλλο, πίνει κανείς ένα ποτήρι ζεστό (σχεδόν καυτό) νερό με μισή κουταλιά του γλυκού μέλι (και ίσως λίγο λεμόνι). Επίσης γενικά φροντίζει να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες νερού στη διάρκεια της ημέρας, ειδικά το καλοκαίρι.

Λιπαρά: Η συχνή χρήση ελαιόλαδου στο φαγητό, ή η λήψη το πρωί ενός κουταλιού του γλυκού από αμυγδαλέλαιο σε άδειο στομάχι, θα “λιπάνει” τις τροφές και θα διευκολύνει τις κενώσεις.

Βότανα: Υπάρχουν πολλά βότανα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στο θέμα της δυσκοιλιότητας και ενδεικτικά αναφέρουμε την Cascara sagrada και την Senna (τα φύλλα της Αλεξανδρείας) τα οποία χορηγούνται είτε σαν ρόφημα, είτε σε κάψουλες.

Κριθάρι: Εκτός από το να τρώει κανείς κριθαρένια παξιμάδια, μπορεί να ετοιμάσει “καυτερό” κριθαρόνερο (βράζουμε σε ένα κιλό νερό 2 κουταλιές της σούπας νιφάδες κριθαριού και πέντε μικρές κόκκινες καυτερές πιπεριές) και να πίνει ένα ποτήρι του κρασιού καθημερινά.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα