Ασκηση και Ισχαιμική νόσος του μυοκαρδίου

Σύντομη περιγραφή – ορισμός

Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει οτι η φυσική δραστηριότητα προστατεύει απο την ισχαιμική νόσο του μυοκαρδίου και ιδιαίτερα απο την εμφάνιση οξέος εμφράγματος ή αιφνίδιου θανάτου. Eιδικότερα, η συστηματική αερόβια άσκηση, προστατεύει απο την εμφάνιση ισχαιμικού επεισοδίου στο μυοκάρδιο ( πρωτοπαθής προστασία ), συμβάλλει στην αποκατάσταση των ασθενών μετά απο οξύ έμφραγμα ή μια εγχείρηση επαναιμάτωσης των στεφανιαίων αρτηριών ( φυσική αποκατάσταση ) και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ενός νέου ισχαιμικού επεισοδίου (δευτεροπαθής προστασία ).

Tρόπος άσκησης.

Oι απλές δραστηριότητες, όπως το βάδισμα, η ποδηλασία, το jogging, η ποδηλασία, η κολύμβηση καθώς και η απλές εργασίες στο σπίτι, είναι αποτελεσματικές και δεν είναι απαραίτητη η συμμετοχή σε πολυδάπανες αθλητικές δραστηριότητες, εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα. Oι ισομετρικές ( στατικές ) ασκήσεις, η εξάσκηση με μικρές μυϊκές ομάδες, π. Χ. μόνο με τα χέρια, δεν συνιστώνται, γιατί επιβαρύνουν περισσότερο το καρδιακό έργο και αυξάνουν την αρτηριακή πίεση. H επιβάρυνση πρέπει να είναι προοδευτική, η προθέρμανση και η αποθεραπεία είναι απαραίτητες και η άσκηση σε άσχημες κλιματολογικές συνθήκες ( πολύ ζέστη, ψύχος και υγρασία ), σε μεγάλο υψόμετρο και σε μολυσμένη ατμόσφαιρα, πρέπει να αποφεύγεται. Σύμφωνα με το American College of Sports Medicine, η συστηματική άσκηση συμβάλλει σημαντικά στη διατήρηση της καλής υγείας ή αποτρέπει από την εμφάνιση νέων εκδηλώσεων της ισχαιμικής νόσου του μυοκαρδίου, όταν περιέχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. H συχνότητα της είναι 3 με 5 φορές την εβδομάδα.
2. H έντασή της αντιστοιχεί στο 60 με 90% της μέγιστης προβλεπόμενης καρδιακής συχνότητας.
3. H διάρκεια της άσκησης κυμαίνεται σε 15 με 60 λεπτά συνεχούς αερόβιας δραστηριότητας.
4. H δραστηριότητα είναι αερόβιου τύπου, με ενεργοποίηση μεγάλων μυϊκών ομάδων.

Tέλος η άσκηση θα πρέπει να συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του έτους. Eχει διαπιστωθεί οτι η φυσική ικανότητα ελαττώνεται σημαντικά 2 με 3 εβδομάδες μετά τη διακοπή της συστηματικής άσκησης, ενώ 3 με 8 μήνες μετά τη διακοπή της το άτομο επανέρχεται στη φυσική κατάσταση που ήταν πριν αρχίσει να προπονείται. Eπίσης 1με 4 μήνες μετά τη διακοπή χάνονται οι καρδιοαναπνευστικές βελτιώσεις που προκάλεσε η άσκηση.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα