Τα φάρμακα για τη χοληστερίνη πειράζουν το συκώτι;

Σε ένα μικρό ποσοστό είναι δυνατό να παρουσιασθεί μια μικρή παροδική επιβάρυνση στο συκώτι (ήπαρ), που όμως παύει να υπάρχει μετά τη διακοπή του φαρμάκου για τη χοληστερίνη.

Οταν ο γιατρός μας συστήσει φάρμακα για τη χοληστερίνη, κυρίως αυτά που ανήκουν στην οικογένεια των ‘στατινών’, θα μας ζητήσει παράλληλα να κάνουμε περιοδικά κάποιες εξετάσεις για το ενδεχόμενο τα φάρμακα αυτά να προκαλέσουν κάποια επιβάρυνση στη λειτουργία του ήπατος, που εκφράζεται με αυξημένες τιμές των τρανσαμινασών (SGOT, SGPT) στο αίμα.

Στην σπάνια περίπτωση που οι τρανσαμινάσες αυξηθούν πολύ, τότε ενδέχεται να μας συστήσει τη διακοπή του φαρμάκου.

Ωστόσο, ειδικά με τα νεώτερα φάρμακα αυτής της κατηγορίας, αυτό πολύ σπάνια συμβαίνει και το κυριότερο, η ‘βλάβη’ είναι αναστρέψιμη, παύει δηλαδή να υπάρχει μετά τη διακοπή του φαρμάκου.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες που το πρόβλημα της αυξημένης χοληστερίνης είναι μεγαλύτερο και οι δόσεις των φαρμάκων που χορηγούνται επίσης μεγαλύτερες σχετικά με την Ευρώπη, οι γιατροί φαίνεται ότι δεν ανησυχούν με την μικρή αύξηση των τρανσαμινασών σε σύγκριση με τα ευεργετικά αποτελέσματα της χορήγησης.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα