Σύγχυση στους καταναλωτές σχετικά με το νάτριο και το αλάτι

Οι καταναλωτές φαίνεται να διαβάζουν τις διατροφικές πληροφορίες για την περιεκτικότητα σε λίπος και τις θερμίδες που φέρουν οι πίνακες διατροφής στα συσκευασμένα τρόφιμα, όμως επικρατεί σύγχυση σε ό,τι αφορά το αλάτι και το νάτριο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της βρετανικής υπηρεσίας για τα τρόφιμα Food Standards Agency (FSA).

Αν και το αλάτι αναφέρεται συχνά στους πίνακες διατροφής στις συσκευασίες των τροφίμων, υπάρχουν και άλλες πηγές Νατρίου, όπως το δικαρβονικό νάτριο το οποίο προστίθεται στα περισσότερα αρτοσκευάσματα, χωρίς όμως να αναγράφεται στους διατροφικούς πίνακες, οι οποίοι αναφέρουν μόνο το αλάτι.

Η αναγραφή της περιεκτικότητας σε νάτριο είναι πολύ σημαντική για άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση και που θέλουν να περιορίσουν την πρόσληψή του.

Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ότι πολλοί καταναλωτές δεν ελέγχουν τους πίνακες διατροφής στις συσκευασίες των τροφίμων, ιδίως αν πρόκειται για τρόφιμα τα οποία αγοράζουν τακτικά.

Οι καταναλωτές ελέγχουν συνήθως την ενεργειακή αξία των τροφίμων (το πόσες θερμίδες αποδίδουν δηλαδή), ενώ δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην περιεκτικότητα σε λίπος.

Η αναγραφή “ίχνη”, που σημαίνει ότι κάποιο συστατικό βρίσκεται σε πολύ μικρή ποσότητα, γίνεται κατανοητή από τους καταναλωτές και την προτιμούν από τη μηδενική αναγραφή την οποία θα θεωρούσαν ανακριβή και παραπλανητική.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα