Ασκηση και τρίτη ηλικία – Οι θετικές επιδράσεις της άσκησης στα άτομα της τρίτης ηλικίας

Σύντομη περιγραφή – ορισμός

Η συστηματική άσκηση των ηλικιωμένων επιδρά θετικά στα διάφορα συστήματα του οργανισμού, με την ποιοτική και ποσοτική μείωση που προκαλεί στις εκφυλιστικές αλλοιώσεις και γενικά στην επιβράδυνση της φυσιολογικής φθοράς.

Καρδιαγγειακό σύστημα

Βελτιώνεται η απόδοση της καρδιάς τόσο κατά την ηρεμία όσο και κατά την άσκηση. Παρατηρείται αύξηση της αερόβιας ικανότητας (καλύτερη πρόσληψη οξυγόνου) και της συσταλτικής ικανότητας του μυοκαρδίου. Επιβραδύνεται η αθηροσκλήρωση των στεφανιαίων αρτηριών ( κάλυψη του αυλού των αρτηριών από αθηρωσματικές πλάκες, κύριο συστατικό των οποίων είναι τα λιπίδια). Διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα η αρτηριακή πίεση.

Αναπνευστικό σύστημα

Η άσκηση παίζει προληπτικό και θεραπευτικό ρόλο στην αντιμετώπιση των «φυσιολογικών» μορφολογικών πνευμονικών διαταραχών (στους βρόγχους, τις κυψελίδες, τις αεροφόρους οδούς) και του χρόνιου πνευμονικού εμφυσήματος.

Μυοσκελετικό σύστημα

Μέσω της άσκησης αυξάνεται η ισχύς και η ευκαμψία των μυών περιορίζοντας τη μυϊκή ατροφία που παρατηρείται σε υψηλά ποσοστά στους ηλικιωμένους (έως και 50% λιγότερη μυϊκή μάζα). Αυξάνεται η ευκινησία των αρθρώσεων. Ευνοείται η εναπόθεση αλάτων στα οστά με αποτέλεσμα να γίνονται ισχυρότερα και μειώνεται ο κίνδυνος καταγμάτων.

Νευρικό σύστημα

Η φυσική δραστηριότητα μέσω των κινητικών, οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων μειώνει την έκπτωση των αισθητηριακών λειτουργιών της όρασης και της ακοής που παρατηρείται στην τρίτη ηλικία. Χαρακτηριστική είναι η μείωση του «χρόνιου» πόνου που αισθάνονται στο μυοσκελετικό σύστημα πολλοί ηλικιωμένοι και η συμβολή στην ελάττωση του άγχους και στην αίσθηση ευφορίας και ευεξίας.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα