Γυμναστική με λάστιχα αντιστάσεων

Σύντομη περιγραφή – ορισμός

Αυτό το είδος γύμνασης εφαρμόζεται ευρύτατα στα γυμναστήρια, ως μέσο βελτίωσης της μυϊκής αντοχής και σύσφιξης προβληματικών περιοχών του σώματος, αλλά και στους αθλητικούς συλλόγους, όπου μιμούνται τις κινήσεις του αγωνίσματος, χρησιμοποιώντας λάστιχα για να δυναμώσουν τους μυς που συμμετέχουν στην κίνηση.

Πως χρησιμοποιούνται

Τα λάστιχα χρησιμοποιούνται κυρίως σε προπονήσεις μέσης έντασης και σπάνια σε προπονήσεις χαμηλής ή υψηλής έντασης. Η αυξοτασική ένταση είναι το κύριο πλεονέκτημα της άσκησης με λάστιχα. Οσο δηλαδή περισσότερο τεντώνουμε ένα λάστιχο, τόσο αυξάνει η αντίσταση και άρα η δύναμη που πρέπει να εφαρμόσουμε για να συνεχίσουμε. Η διαφορά από τη χρησιμοποίηση αλτήρων, είναι ότι η αντίσταση που δημιουργούν ελαττώνεται καθώς ο μυς πλησιάζει προς την πλήρη συστολή του, ενώ αντίθετα με τα λάστιχα η ένταση αυξάνεται όσο πλησιάζουμε προς την πλήρη συστολή. Επειδή όμως οι μυς είναι πιο ευάλωτοι στους τραυματισμούς όταν βρίσκονται σε πλήρη σύσπαση, καλό είναι να χρησιμοποιούνται μαλακά λάστιχα, ώστε η αντίσταση που προβάλλεται σε αυτό το σημείο να μην είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Αντενδείξεις

Η άσκηση με λάστιχα αντιστάσεων δεν συνίσταται σε άτομα που παρουσιάζουν παραμορφώσεις της σπονδυλικής στήλης ( κύφωση, λόρδωση, σκολίωση ). Σε περιπτώσεις οσφυαλγίας, ισχιαλγίας, τενοντίτιδας, μυϊκών φλεγμονών και όταν διαπιστώνονται μυϊκή αδυναμία, συνδεσμικά προβλήματα και ευαίσθητες αρθρώσεις. Τέλος αντενδείκνυται για όσους έχουν καρδιαγγειακά προβλήματα ή πάσχουν από αυχενικό σύνδρομο.

Χρήσιμες συμβουλές.

1. Η προπόνηση με λάστιχα δεν πρέπει να διαρκεί πάνω από 15 έως 20 λεπτά και η συχνότητά της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις δύο φορές την εβδομάδα.
2. Οι επαναλήψεις πρέπει να είναι αρκετές ( πάνω από 15 ), να γίνονται με μέτρια ταχύτητα και τα λάστιχα να είναι μαλακά.
3. Η εναλλαγές από μαλακά σε πιο σκληρά λάστιχα, πρέπει να αποφεύγονται.
4. Η εξάσκηση με λάστιχα είναι πολύ αποτελεσματική μέσα στο νερό.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα