Το box office του καπνίσματος

Η πλειοψηφία των πιο δημοφιλών κινηματογραφικών έργων την τελευταία δεκαετία δείχνει ανθρώπους να καπνίζουν, συνήθεια που έχει και το ένα τέταρτο των πρωταγωνιστών των ταινιών αυτών, όπως προκύπτει από μελέτη Βρετανών επιστημόνων που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Preventive Medicine.

Αυτή η προβολή του καπνίσματος μέσω των πρωταγωνιστών της μεγάλης οθόνης μπορεί να επηρεάσει τη γνώμη των νέων για το κάπνισμα, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα δεκτικοί σε τέτοιου είδους επιρροές.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι οι νέοι, σε αυτή την ηλικία διαμορφώνουν το χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους, με αποτέλεσμα να έχουν αυξημένη πιθανότητα να υιοθετήσουν συμπεριφορές των κινηματογραφικών σταρ, τους οποίους συχνά έχουν ως πρότυπα.

Ομως ό,τι φαίνεται στις κινηματογραφικές ταινίες δεν αντιπροσωπεύει την αλήθεια, τονίζουν οι επιστήμονες, ενώ το κάπνισμα στις ταινίες συχνά αποτελεί έμμεση διαφήμιση της καπνοβιομηχανίας.

Οι επιστήμονες μέτρησαν την ώρα που προβάλλεται το κάπνισμα σε 25 κορυφαίες ταινίες, σύμφωνα με τις πωλήσεις εισητηρίων, κάθε χρόνο από το 1988 έως και το 1997.

Σχεδόν το 1/3 των κινηματογραφικών χαρακτήρων εμφανίζεται να καπνίζει σε συνεύρεση με άλλα άτομα, ενώ το κάπνισμα συνδυάζεται με συναισθήματα χαράς, σύγχυσης αλλά και σε περιπτώσεις χαλάρωσης.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η προβολή του καπνίσματος στις ταινίες πρέπει να σχετίζεται και με το πως χαρακτηρίζεται μία ταινία, αν είναι δηλαδή ταινία η οποία είναι “κατάλληλη για όλους” ή “κατάλλλη με γονική συναίνεση”.

Οι γονείς θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις ταινίες τις οποίες βλέπουν τα παιδιά τους και να προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο “κινηματογραφικό κάπνισμα”.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα