Νικήστε το χρόνιο άγχος με την άσκηση

Τα άτομα, τα οποία πάσχουν από χρόνιο άγχος, μπορούν να αισθανθούν καλύτερα, άμα κατά τη διάρκεια που βιώνουν στρεσογόνες καταστάσεις ασχοληθούν συστηματικά με την άσκηση. Σ’ αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, οι οποίοι παρουσίασαν την έρευνα τους στο ετήσιο συνέδριο του American Psychological Society στην Νέα Ορλεάνη.

Στην παραπάνω έρευνα συμμετείχαν 118 φοιτητές, οι οποίοι έδιναν τελικές εξετάσεις στα μαθήματα του έτους. Τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου οι επιστήμονες θα εκτιμούσαν το μέγεθος του άγχους που ένιωθαν, τα πιθανά συμπτώματα κατάθλιψης που παρουσίαζαν και την συχνότητα που γυμνάζονταν τις τελευταίες εβδομάδες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η άσκηση συμβάλλει στην καταπολέμηση του άγχους, κυρίως στα άτομα που έχουν μόνιμες ανησυχίες, ενώ η προπόνηση δεν φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά, αλλά ούτε και θετικά την συμπεριφορά των ατόμων που αγχώνονται περιστασιακά. Το χρόνιο άγχος είναι μια κατάσταση, κατά την οποία το άτομο βιώνει συναισθήματα φόβου και ανησυχίας, σε όλους τους τομείς της ζωής του για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Τα άτομα που βιώνουν μόνιμο άγχος παρουσιάζουν συχνά κινητική ανησυχία, εύκολη κόπωση, δυσκολία στη συγκέντρωση, ευερεθιστικότητα, μυϊκή ένταση και αναστάτωση στον ύπνο, συμπτώματα τα οποία τους δυσκολεύουν στην διεκπεραίωση των καθημερινών τους δραστηριοτήτων και που επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική τους υγεία.

Μπορεί να μην ακόμα ξεκάθαροι οι τρόποι με τους οποίους επιδρά η άσκηση στην καταπολέμηση του άγχους, όμως οι επιστήμονες πρόκειται στο μέλλον να ασχοληθούν εκτενέστερα με το θέμα για να δώσουν πιο σαφείς απαντήσεις.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα