Υδατάνθρακες και μνήμη

Η κατανάλωση υδατανθράκων, και μάλιστα αμυλούχων, μπορεί να βοηθήσει τόσο την μνήμη, όσο και τις υπόλοιπες νοητικές λειτουργίες. Αυτό συμπεραίνουν ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά, σε έρευνα που πραγματοποίησαν σε άτομα τρίτης ηλικίας. Στην έρευνα αυτή δώθηκαν σε άτομα ηλικίας 60-82 ετών, τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες όπως πατάτες, κριθάρι ή κάποιο σακχαρούχο ποτό ή πλασέμπο και μέτρησαν τη γνωστική δυνατότητα με ειδικά τέστ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα τα οποία κατανάλωσαν τα υδατανθρακούχα γεύματα απέδωσαν καλύτερα στα τέστ.

Αν και δεν είναι ακόμα γνωστό, το πως η γλυκόζη, η οποία απελευθερώνεται μετά την κατανάλωση υδατανθράκων, επιδρά στη μνήμη, οι ερευνητές αναφέρουν ότι είναι πιθανόν να αυξάνει την παραγωγή χημικών ουσιών στον εγκέφαλο οι οποίες είναι υπεύθυνες για την καλή ‘επικοινωνία’ μεταξύ των κυττάρων. Οι υδατάνθρακες ούτως ή άλλως θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% της ημερήσιας προσλαμβανόμενης ενέργειας. Αυτή η πρόσφατη μελέτη, η οποία δημοσιέυθηκε σε πρόσφατο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού American Journal of Clinical Nutrition, έρχεται να προσθέσει ακόμα ένα συν στην κατανάλωση των υδατανθράκων, η οποία θεωρείται από πολλούς ένοχη για την αύξηση του σωματικού βάρους.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα