Μικρά και συχνά γεύματα για μείωση της χοληστερόλης

Τα μικρά και συχνά γεύματα μπορεί να βοηθήσουν ακόμα και στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης, κάτι που αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι οι καλές διατροφικές συνήθειες δεν εξαρτώνται μόνο από την ποιότητα των τροφών αλλά και από την κατανομή των γευμάτων, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό British Medical Journal.

Στην έρευνα συμμετείχαν 14.666 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 45-75 ετών, από την έρευνα EPIC, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια που αφορούσαν τις διατροφικές τους συνήθειες. Επιπλέον έγιναν εξετάσεις αίματος για τα επίπεδα των λιπιδίων.

Τα επίπεδα της χοληστερόλης στα άτομα τα οποία συνήθιζαν να τρώνε έξι ή και περισσότερα γεύματα την ημέρα ήταν 5% χαμηλότερα σε σχέση με τα άτομα τα οποία είχαν σα συνήθεια ένα ή δύο γεύματα ημερησίως.

Ακόμα και αν η προσλαμβανόμενη ενέργεια ήταν υψηλότερη στα άτομα που κατανάλωναν περισσότερα γεύματα την ημέρα, τα επίπεδα της χοληστερόλης αλλά και των λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας (κακή χοληστερόλη) ήταν χαμηλότερα.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι αν και η διαφορά αυτή στα επίπεδα χοληστερόλης δεν είναι σημαντική, είναι συγκρίσιμη με τη μείωση που επιτυγχάνεται σε έρευνες παρέμβασης, όπου μειώνεται η ενεργειακή πρόσληψη και η πρόσληψη λίπους.

Η διαφορά αυτή φαίνεται να έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας όπου η συχνότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων είναι πολύ μεγαλύτερη.

Επιπλέον τα μικρά και συχνά γεύματα, κατά τη διάρκεια της ημέρας βοηθούν και στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα