Η ενδυνάμωση των μυών και το πρόγραμμα γυμναστικής με βάρη

Για να μπορέσουν οι μύες να δυναμώσουν και να αναπτυχθούν, θα πρέπει να τους βάζουμε τακτικά σε μια «δοκιμασία» με βάρη. Για να γίνει σωστά η ανάπτυξη αυτή θα πρέπει σταδιακά να αυξάνουμε την αντίσταση των βαρών έτσι ώστε οι μύες να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αυτή χωρίς τραυματισμούς. Αυτή είναι και η αρχή της υπερφόρτωσης των μυών. Ο μυς όταν ασκείται, ανασχηματίζεται μόνος του και γίνεται δυνατότερος.

Η αποκατάσταση είναι βασικός παράγοντας για την σωστή ανάπτυξη του μυός σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με βάρη, διότι κατά την περίοδο αυτής ο μυς μόνος του ολοκληρώνει την ανάπτυξή του και διώχνοντας τα οξειδωτικά κατάλοιπα που παράγονται κατά την άσκηση είναι έτοιμος μετά αναμορφωμένος να δεχθεί εκ νέου την υπερφόρτωση της άσκησης.

Για πολλά χρόνια οι γυμναστές πρότειναν εκτέλεση τριών σετ επαναλήψεων ανά άσκηση, αλλά οι τελευταίες έρευνες έδειξαν ότι ένα σετ σου αναπτύσσει σε ίδιο ποσοστό την δύναμη.

Όταν μπορέσεις με συγκεκριμένο βάρος να κάνεις σχετικά εύκολα 15 επαναλήψεις σε μία άσκηση, τότε είσαι έτοιμος να αυξήσεις το βάρος της αντίστασης κατά 10% την φορά και όχι περισσότερο για την αποφυγή τραυματισμών.


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα