Οι ξηροί καρποί φίλοι της καρδιάς

Τρώγοντας μία χούφτα ξηρούς καρπούς, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθειες, σύμφωνα με έρευνα Αμερικανών επιστημόνων, που δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Archives of Internal Medicine.

Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ μελέτησαν περισσότερους από 21.000 άνδρες γιατρούς στις ΗΠΑ, για μία χρονική περίοδο 17 ετών.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα συμπλήρωσαν διατροφικά ερωτηματολόγια, καθώς και ερωτηματολόγια για το ιατρικό ιστορικό και τον τρόπο ζωής τους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 20% των συμμετεχόντων έτρωγε σπάνια ή και καθόλου ξηρούς καρπούς, περίπου το 25% κατανάλωνε περίπου 30 γραμμάρια ξηρούς καρπούς την εβδομάδα, ενώ μόλις το 15% κατανάλωνε ξηρούς καρπούς, δύο με τέσσερις φορές την εβδομάδα. Το ποσοστό των ατόμων που κατανάλωνε ξηρούς καρπούς πέντε φορές την εβδομάδα ή περισσότερο δεν ξεπερνούσε το 6%.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι όσοι κατανάλωναν ξηρούς καρπούς σε συχνότητα μεγαλύτερη από δύο φορές την εβδομάδα (σε ποσότητα περίπου 30γρ) είχαν 47% μειωμένο κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους από αιφνίδιο θάνατο που οφείλεται σε ανακοπή καρδιάς.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα συγκεκριμένα αποτελέσματα μπορεί να οφείλονται και σε άλλους παράγοντες. Γενικότερα τα άτομα που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς ήταν νεότερα σε ηλικία, ασκούνταν περισσότερο, κάπνιζαν λιγότερο και δεν είχαν υψηλά επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

Η διατροφική αξία των ξηρών καρπών είναι πολύ σημαντική καθώς αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, μαγνησίου και καλίου, ενώ περιέχουν ακόρεστα λιπαρά.

Παράλληλα κάποιοι συγκεκριμένοι ξηροί καρποί όπως για παράδειγμα τα καρύδια είναι πλούσιοι σε α-λινολενικό οξύ, το οποίο αποτελεί απαραίτητο λιπαρό οξύ και έχει βρεθεί ότι μπορεί να προλαμβάνει τις καρδιακές αρρυθμίες.

Από την άλλη μεριά θα πρέπει να υπάρχει μέτρο στην κατανάλωσή τους, καθώς η υψηλή περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε λιπαρά, αυξάνει σημαντικά και την ενεργειακή τους αξία, με αποτέλεσμα να αποδίδουν αρκετές θερμίδες.


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα