Μοναξιά,TV, κακή διατροφή για τα ελληνόπουλα

Μοναξιά,TV, κακή διατροφή για τα ελληνόπουλαΤο 77% των παιδιών δεν τρώει σχεδόν ποτέ μαζί με τους γονείς του και περνάει πολλές ώρες μόνο του στο σπίτι, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), για τη διαιτητική συμπεριφορά των μαθητών, που βρίσκεται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με τα πρώτα αυτά αποτελέσματα, η λήψη άχρηστων, διατροφικά, ουσιών έχει ήδη διαμορφώσει και εμπεδώσει επικίνδυνα διατροφικά πρότυπα στο 77% των παιδιών, με την ανοχή της πολιτείας αλλά και τη συνδρομή του γονεϊκού ταμείου. Το σπιτικό φαγητό αποτελεί “είδος προς εξαφάνιση” ενώ παρατηρείται συνεχής αύξηση στην κατανάλωση φαγητού τύπου “fast food”. Τα παιδιά τρώνε σε fast food, σε ποσοστό από 7%-42%, τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Αλλά στις μεγαλύτερες ηλικίες, η συχνότητα τριπλασιάζεται.

Σύμφωνα μάλιστα με παλαιότερη έρευνα του ΙΝΚΑ, τα ίδια τα παιδιά δεν είναι ενημερωμένα για θέματα διατροφής κατά 53%, ενώ θεωρούν ότι η οικογένεια τους κάνει σπατάλη στα τρόφιμα κατά 18-63%. Επιπλέον πιστεύουν ότι καταναλώνουν πολύ κρέας κατά 63% και θεωρούν ότι δεν καταναλώνουν πολλά όσπρια και χόρτα κατά 51%.

Στο σχολείο τα παιδιά αγοράζουν σνάκς (γαριδάκια, πατατάκια κ.λ.π.) σε ποσοστό 49 – 56%, προϊόντα με πολύ ζάχαρη, σε ποσοστό 36 – 65%, μη φυσικούς χυμούς, με πολύ ζάχαρη, σε ποσοστό 53 – 57%.

Ο εκρηκτικός συνδυασμός έλλειψης χρόνου γονέων, έλλειψης χώρων παιχνιδιού και απουσίας επικοινωνίας παιδιών-γειτόνων, καθιστούν την παιδική τηλεοληψία, το σημαντικότερο παράγοντα απασχόλησης, ψυχαγωγίας και διαπαιδαγώγησης των παιδιών, ο χρόνος της οποίας κυμαίνεται μεταξύ 24-37 ωρών, κάθε εβδομάδα.

Τα παιδιά με κακές σχολικές επιδόσεις, που είναι ο κανόνας, είναι δέσμια της μικρής οθόνης και ουσιαστικά βρίσκονται υπό τηλεοπτική κατοχή. Αυτές οι ώρες είναι ώρες απουσίας σωματικής και πνευματικής άσκησης και συνοδεύονται από άκριτη και μηχανιστικά αυξημένη κατανάλωση περιττών ποσοτικά και ποιοτικά “εύκολων” τροφίμων.

Το marketing προωθεί με διάφορες τεχνικές (προσφορές, πληρώνεις 2 παίρνεις 3 κ.λ.π.) με αποτέλεσμα διάφορα προϊόντα “γευστικής ψυχαγωγίας” να υπάρχουν μόνιμα και σε μεγάλες ποσότητες “για να βρίσκονται στο σπίτι” Η υπερπρομήθεια τέτοιων προϊόντων, έχει ως αποτέλεσμα, την αντίστοιχη κατανάλωσή τους (ενώ αντίθετα π.χ. αν αγοράσεις περισσότερες οδοντόπαστες, δεν θα πλύνεις συχνότερα τα δόντια σου).

Πρόκειται για βραδυφλεγή βόμβα. Οι διατροφικές συνήθειες των Ελληνόπουλων είναι υπεύθυνες για τα περισσότερα προβλήματα υγείας και ανάπτυξής τους. Η υπερκατανάλωση εύκολων “τροφών” (σνάκς, κλπ.) αρχίζει από την πρώτη νηπιακή ηλικία (77%) και υπερβαίνει το 89% σε καθημερινή βάση, σε μεγαλύτερες ηλικίες. Το 81% των παιδιών προμηθεύεται για κολατσιό είδη, τα οποία δεν επιτρέπεται να διατίθενται από τα σχολικά κυλικεία.

Διαβάστε επίσης

MediSign - Πρόγραμμα Ιατρείου - myDATA ready!

Πρόγραμμα Ιατρείου, ραντεβού, ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποστολή στο myDATA με ένα click!

Αφήστε μια απάντηση