Σοβαρά προβλήματα στην Ινδία από τη χορήγηση βιταμίνης Α σε παιδιά

Πέντε παιδιά, ηλικίας 5 και 6 ετών, πέθαναν και χιλιάδες νοσηλεύονται στο κρατίδιο Ασάμ της βορειοανατολικής Ινδίας, μετά τη χορήγηση υπερβολικής δόσης βιταμίνης Α από το στόμα στο πλαίσιο προγράμματος ανοσοποίησης των παιδιών στην τύφλωση, υπό την αιγίδα της UNICEF, ανακοίνωσαν τοπικοί αξιωματούχοι.

Το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι άνοιξε επειγόντως όλα τα νοσηλευτικά κέντρα, προκειμένου ν’αντιμετωπίσει τα έκτακτα περιστατικά τα οποία αναμένεται να είναι πολλά (12.000 άρρωστα παιδιά σύμφωνα με δημοσιεύματα), ενώ οργή έχει κυριεύσει τους κατοίκους του κρατιδίου.

Οι υγειονομικές αρχές είχαν ξεκινήσει την Κυριακή τη χορήγηση δόσεων βιταμίνης Α στο πλαίσιο εκστρατείας για την εξάλειψη της τύφλωσης. Γιατροί δήλωσαν ότι τα αποθέματα της βιταμίνης Α, με τα οποία τους εφοδίασε η UNICEF μπορεί να ήταν μολυσμένα.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση του Ασάμ, τουλάχιστον 15.000 παιδιά ενδέχεται έχουν αρρωστήσει κυρίως στη συνοικία Ναγκαόν, στο κέντρο του κρατιδίου και στις νότιες περιοχές Κατσάρ, Καριμγκάνγκ και Χαϊλακαντί.

Ο Σουαπάν Ναθ, γιατρός στη συνοικία Καριμγκάνγκ δήλωσε ότι τα παιδάκια άρχισαν να υποφέρουν με εμετούς και υψηλό πυρετό σε διάστημα λιγότερο των 24 ωρών αφότου έλαβαν τη συγκεκριμένη δόση της βιταμίνης Α. Σύμβουλος της UNICEF στο κρατίδιο Ασάμ είπε ότι το πρόγραμμα προέβλεπε την ανοσοποίηση τριών εκατομμυρίων παιδιών ηλικίας από ενός έως έξι ετών.

“Είναι πιθανόν η δοσολογία της βιταμίνης Α που χορηγήθηκε στα παιδιά στο Ασάμ να μην ήταν η σωστή”, δήλωσε ο παιδίατρος Ανίλ Σαρμάν.

Οι γιατροί, πάντως, επιβεβαιώνουν ότι ο αριθμός των παιδιών που προσβλήθηκαν αυξήθηκε, καθώς οι γονείς τους καθυστέρησαν να τα μεταφέρουν στο νοσοκομείο. Οι τοπικές αρχές διεξάγουν ήδη έρευνα.

Διαβάστε επίσης


Μη χάσετε καμμία δημοσίευση!

Γραφτείτε στο NewsLetter του Care


Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα