ΚΕΠΚΑ: Ο Ελληνας καταναλωτής και οι καταναλωτικές οργανώσεις

Αρνητικοί εμφανίζονται, στην πλειοψηφία τους, οι Έλληνες στην εγγραφή τους σε κάποια από τις ενώσεις καταναλωτών που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα, αν και δηλώνουν ότι τις εμπιστεύονται και πιστεύουν ότι μπορούν να τους βοηθήσουν στις συναλλαγές τους. Τα παραπάνω προκύπτουν από στοιχεία έρευνας που εκπόνησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και η οποία παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο του κέντρου κ. Ν. Τσεμπερλίδη, με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας του καταναλωτή.

Συγκεκριμένα στην έρευνα του ΚΕΠΚΑ, που πραγματοποιήθηκε από τις 15 Φεβρουαρίου μέχρι τις 8 Μαρτίου του 2002, σε δείγμα 1.000 ατόμων, μόνο το 22,2% σε πανελλαδικό επίπεδο και 6,2% σε επίπεδο Θεσσαλονίκης, οι καταναλωτές επιθυμούν να γίνουν μέλη σε κάποια καταναλωτική οργάνωση, ενώ το 58% και το 88,4% αντίστοιχα δήλωσαν κατηγορηματικά όχι σ’ αυτό το ενδεχόμενο.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων μόνο το 3,2% σε πανελλαδικό επίπεδο και 0,4% στη Θεσσαλονίκη είναι μέλη σε κάποια οργάνωση καταναλωτών.

Πάντως ένας στους δύο Έλληνες (ποσοστό 57,1%) και δύο στους τρεις θεσσαλονικείς καταναλωτές (ποσοστό 64,9%) εμπιστεύονται τις ενώσεις καταναλωτών και δηλώνουν ότι μπορούν να βοηθηθούν από αυτές ουσιαστικά στην επίλυση κάποιας καταναλωτικής διαφοράς.

Στο μεταξύ δύο στους τρεις Έλληνες καταναλωτές έχουν συχνά ή πολύ συχνά παράπονα για αγαθά ή υπηρεσίες, ωστόσο οι περισσότεροι (εννέα στους δέκα) δε χρειάστηκε ποτέ να επικοινωνήσουν με κάποια από αυτές, αν και δηλώνουν, σε ποσοστό 70%, ότι γνωρίζουν την ύπαρξή τους.

Μεγαλύτερα προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ηλικίας από 40 χρονών και πάνω. Ειδικότερα σε πανελλαδικό επίπεδο ποσοστό 68,8% αισθάνεται συχνά ή πολύ συχνά ότι έχει παράπονα από τα αγαθά που αγοράζει ή τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ενώ σε επίπεδο Θεσσαλονίκης το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 60,3%.

Παράλληλα μόνο το 3,4% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι γνωρίζει πολύ καλά τα δικαιώματά του (2,5% στη Θεσσαλονίκη), το 34,7% δήλωσε ότι τα γνωρίζει καλά (37,2% στη Θεσσαλονίκη), ενώ το 44,3% δήλωσε ότι τα γνωρίζει ελάχιστα (44,2% στη Θεσσαλονίκη) και ποσοστό 17,6% καθόλου (16,1% στη Θεσσαλονίκη).

Το ΚΕΠΚΑ κατά το 2001 δέχτηκε περισσότερες από 12.000 καταγγελίες -παράπονα. Η πλειοψηφία αυτών, ποσοστό 25%, αφορούσαν παράπονα για τις παρεχόμενες υπηρεσίες από τα ινστιτούτα αδυνατίσματος. Ακολουθούσαν, με ποσοστό 21%, οι καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, για παραπλανητικές διαφημίσεις (11%), για χρονομεριστικές μισθώσεις (9%), για την παροχή υπηρεσιών από τις ΔΕΚΟ (8%), για ακατάλληλα τρόφιμα (7%) και για τράπεζες-πιστωτικές κάρτες (6%), ενώ ένα 13% αφορούσε καταγγελίες και παράπονα για διάφορες συναλλαγές.

Διαβάστε επίσης

MediSign - Πρόγραμμα Ιατρείου - myDATA ready!

Πρόγραμμα Ιατρείου, ραντεβού, ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποστολή στο myDATA με ένα click!

Αφήστε μια απάντηση