SOS 1056: Μην αφήνετε το χαμόγελο να σβήνει

SOS 1056: Μην αφήνετε το χαμόγελο να σβήνειΔεν είναι μόνο ότι έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα, αλλά δυστυχώς πολλά από τα παιδιά μας γνωρίζουν από πολύ νωρίς τη σκληρότητα και τον παραλογισμό του κόσμου των ενηλίκων. Το Care επικοινώνησε με τη Γραμμή SOS 1056 και τον Πρόεδρο του Χαμόγελου του Παιδιού κ. Κ. Γιαννόπουλο, στην προσπάθεια να φέρει στο προσκήνιο ένα κοινωνικό πρόβλημα αλλά και να πληροφορήσει για τη διέξοδο που δίνεται μέσω του 1056 στους παιδικούς εφιάλτες. H Γραμμή Υποστήριξης για τα παιδιά δέχεται καθημερινά δεκάδες κλήσεις τόσο από ενήλικες όσο και από τα ίδια τα παιδιά που θέλουν να μιλήσουν σε κάποιον γι’ αυτό που αντιμετωπίζουν.

Οι ενήλικες καταγγέλλουν περιπτώσεις που έχουν πέσει στην αντίληψή τους, ρωτούν πληροφορίες για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων ή ζητούν απλώς μια συμβουλή ή συμπαράσταση για περιστατικά της οικογενείας τους.

Χάρη στη δυνατότητα άμεσης επέμβασης ακόμα και σε ανώνυμες καταγγελίες, το Χαμόγελο του Παιδιού έχει καταφέρει να προλάβει ή να δώσει τέλος σε πολλά περιστατικά κακοποίησης κάθε είδους και με τη βοήθεια έμπειρων κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων να υποστηρίξει αυτά τα παιδιά , ή να τα φέρει κοντά του, σε ασφαλές περιβάλλον, στα σπίτια φιλοξενίας του Συλλόγου.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Πρόεδρο του Χαμόγελου του Παιδιού κ. Κ. Γιαννόπουλο μας επεσήμανε ότι οι καταγγελίες στη γραμμή 1056 αυξάνονται κατακόρυφα όταν τα ΜΜΕ και κυρίως η τηλεόραση βγάζει στην επικαιρότητα ένα συγκεκριμένο περιστατικό, ενώ την υπόλοιπη περίοδο διατηρείται μία σταθερή ροή τηλεφωνημάτων, πράγμα που δείχνει ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό και στην ελληνική κοινωνία.

Ο κ. Γιαννόπουλος πρόσθεσε ότι ειδικά το καλοκαίρι αυξάνονται τα περιστατικά εγκατάλειψης παιδιών και μάλιστα λόγω της υπολειτουργίας των οργανισμών, το πρόβλημα εμφανίζεται ιδιαίτερα οξυμένο.

Ο Πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού πρόσθεσε ότι από τον Σεπτέμβριο ξεκινά εκστρατεία ενημέρωσης στα σχολεία, με έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, ενώ έχει ζητηθεί από τον ΟΤΕ εκτός από τη συνέχιση της ευγενικής χορηγίας της γραμμής και η επέκταση της σε πανελλαδικό επίπεδο.

Το Χαμόγελο του Παιδιού αναφέρει πως το έτος 2000 δέχτηκε 7197 κλήσεις. Από αυτές, το 14% αφορούσε τη φυσική κακοποίηση, το 2% ψυχολογική κακοποίηση, το 12% παραμέληση, το 1% εξαφάνιση, το 7% παιδική εργασία, το 21% ιατρικά περιστατικά , το 17% υλική ενίσχυση, το 10% πληροφορίες, το 0.2% απόπειρες αυτοκτονίας και ένα 12,8% διάφορα άλλα.

Απο τις τηλεφωνικές καταγγελίες για κακομεταχείριση παιδιών, το 28,5% ήταν επώνυμες, ενώ το 71,5% ήταν ανώνυμες.

Σε επικοινωνία που είχαμε με την κ. Ειρήνη Γερμανού, κοινωνική λειτουργό του Χαμόγελου του Παιδιού μας ανέφερε ότι κατά τη διαδικασία παρέμβασης του Συλλόγου γίνεται ενημέρωση της εισαγγελίας ανηλίκων της περιοχής, η οποία αναλαμβάνει την διερεύνηση της καταγγελίας.

Σε πολλές περιπτώσεις το Χαμόγελο του παιδιού επεμβαίνει άμεσα, ιδίως όταν το ίδιο το παιδί καταγγέλλει από μόνο του το πρόβλημα από τηλέφωνο εκτός σπιτιού, μια και δεν μπορεί να παραβιαστεί το οικογενειακό άσυλο χωρίς εντολή εισαγγελέα.

Η γραμμή SOS 1056 η οποία καλύπτει προς το παρόν τους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ηλείας είναι ενταγμένη πλέον στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γραμμών Βοηθείας και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο τελευταίο Συνέδριο του Δικτύου.

Εκεί τέθηκαν οι νέοι κανονισμοί λειτουργίας των γραμμών βοηθείας, αναγνωρίζοντας ως απόλυτα απαραίτητη τη σωστή ενημέρωση και εξειδικεύση των ανθρώπων που απαντούν στις γραμμές, ώστε να αποφεύγονται λάθη χειρισμού που θα μπορούσαν να αποβούν μοιραία.

Διαβάστε επίσης

MediSign - Πρόγραμμα Ιατρείου - myDATA ready!

Πρόγραμμα Ιατρείου, ραντεβού, ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποστολή στο myDATA με ένα click!

Αφήστε μια απάντηση