Η ομορφιά στην υπηρεσία της υγείας

Η ομορφιά στην υπηρεσία της υγείαςΜέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι πολλές φορές η υγεία και οι λειτουργοί της, έκαναν προσπάθειες που υπηρετούσαν την ομορφιά, θεωρώντας τη σαν ένα στοιχείο που μπορεί να συμβάλλει στο αίτημα κάθε ανθρώπινης κοινωνίας που δεν μπορεί παρά να είναι η καλύτερη ποιότητα ζωής και σε τελική ανάλυση η ευτυχία του κάθε ανθρώπου. Τώρα η ομορφιά, μέσα από την γνωστή εταιρία καλλυντικών Avon, έρχεται να στηρίξει την υγεία στην μάχη κατά του καρκίνου του μαστού, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην ελληνική πραγματικότητα, με την συνεργασία της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας. Το Care συνομίλησε με την κ. Λίλυ Ντούμα υπεύθυνη του τομέα εκπαίδευσης της AVON HELLAS, θεωρώντας ότι ο καρκίνος του μαστού και η καταπολέμηση του μας αφορά όλους.

Η ομορφιά στην υπηρεσία της υγείαςCare
Πως συνοψίζονται οι δράσεις της AVON στην Ελλάδα στον αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού;

κ. Λίλυ Ντούμα
Κατ’ αρχάς θα σας ευχαριστήσω που μου δίνεται η δυνατότητα αυτής της επικοινωνίας. Θα ήθελα να σας πω ότι η AVON στον αγώνα εναντίον του καρκίνου του μαστού ασχολείται εδώ και δυόμισι περίπου χρόνια. Ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα και κατά προτεραιότητα με ακριτικές περιοχές, όπως είναι η Καβάλα, η Ξάνθη, η Αλεξανδρούπολη και το Διδυμότειχο. Σε αυτές λοιπόν τις τέσσερις περιοχές διοργανώσαμε τέσσερις εκδηλώσεις με τη συμμετοχή επιφανών καθηγητών του Πανεπιστημίου Θράκης και ενδιαφερθήκαμε να προσεγγίσουμε τον αγροτικό πληθυσμό αυτών των περιοχών προκειμένου να τους ενημερώσουμε για τους κινδύνους που ενέχει η έκθεση στον ήλιο και πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα του καρκίνου του δέρματος. Πραγματικά ήταν πολύ επιτυχημένες και οι τέσσερις αυτές εκδηλώσεις. Τα καθαρά έσοδα από αυτές τις εκδηλώσεις τις οποίες επιχορήγησε η AVON διατέθηκαν για τις ανάγκες των τοπικών αντιστοίχων παραρτημάτων της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας. Πέρυσι τον Σεπτέμβρη, σε πανελλήνιο επίπεδο, επιχειρήσαμε μία προσπάθεια προσέγγισης κάθε γυναίκας προκειμένου να την ενημερώσουμε για τον καρκίνο και ιδιαίτερα για τον καρκίνο του μαστού στα πλαίσια μίας παγκόσμιας προσπάθειας της AVON.

Τα στατιστικά στοιχεία είναι συγκλονιστικά. Έτσι λοιπόν το Σεπτέμβρη, ταυτόχρονα σε 67 πόλεις επιχειρήσαμε με πολύ επιτυχία και προσεγγίσαμε 24.000 γυναίκες. Μοιράσαμε 24.000 έντυπα αυτοεξέτασης μαστού και πουλήσαμε και την καρφίτσα στόχο, τα καθαρά έσοδα από την οποία ενίσχυσαν τα προγράμματα που αφορούν τον καρκίνο μαστού της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε τρεις εκδηλώσεις σε Δήμους της Αττικής. Στο Δήμο του Παλαιού Ψυχικού, στο Δήμο του Νέου Ψυχικού και στο Δήμο της Φιλοθέης και πάλι με τη συνοδοιπορία επιφανών καθηγητών από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και στελεχών της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας. Και πάλι μέσα από κάποιες εκδηλώσεις πουλήθηκε η καρφίτσα και απεδόθη το ποσόν στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία. Συνεχίσαμε τον Απρίλη με ένα ρεσιτάλ πιάνου με τη βοήθεια ενός εκλεκτού καλλιτέχνη και εκλεκτού ανθρώπου, του Βουλευτού Ρουμανίας και καθηγητή του Πανεπιστημίου του Ιασίου κ. Dimitri Vintilla. Είχε τεράστια επιτυχία και πάλι τα καθαρά έσοδα από την εκδήλωση ενίσχυσαν τους στόχους της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, και βέβαια μία μεγάλη προσπάθεια μέσα από ένα καινούριο προϊόν μας που αφορά την Ελληνίδα Γυναίκα, ένα κραγιόν, από την πώληση του οποίου αποδίδονται 100 δραχμές από κάθε πώληση στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία. Το συνολικό ποσό θα αποδοθεί μέσα στον Δεκέμβρη.

Care
Με ποιο τρόπο υλοποιείται αυτή η παράλληλη δραστηριότητα, δηλαδή τόσο η διάθεση προϊόντων ομορφιάς όσο και η βοήθεια στην ενημέρωση και όχι μόνο απέναντι στον καρκίνο του μαστού;

Η ομορφιά στην υπηρεσία της υγείαςΛ. Ν.
Ξέρετε ότι η AVON σε παγκόσμιο επίπεδο επί 115 χρόνια κρατάει μία ηγετική θέση στον τομέα της ομορφιάς, στα προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας, μακιγιάζ, στις αρωματικές ουσίες και στα κοσμήματα. Έχουμε λοιπόν ένα ανθρώπινο δυναμικό στις 140 χώρες που απευθυνόμαστε 3,5 εκατομμυρίων δεσμευμένων αντιπροσώπων και απευθυνόμαστε σε 50 εκατομμύρια γυναίκες, στην πλειονότητα, που είναι το καταναλωτικό μας κοινό. Μία στατιστική λοιπόν που μας δόθηκε το ’92 ανέφερε ότι κάθε τρία λεπτά μία γυναίκα πλήττεται από τον καρκίνο του μαστού και κάθε 14 λεπτά μία γυναίκα χάνει τη ζωή της από τον καρκίνο του μαστού, ήταν τόσο τραγική που δεν μπορούσαμε παρά να συγκινηθούμε. Δηλαδή ευαισθητοποιηθήκαμε όλοι τόσο πολύ και πρώτο το Ηνωμένο Βασίλειο το 1992, από το 1993 η Αμερική μπήκε σε αυτή την προσπάθεια πάρα πολύ δυναμικά και στη συνέχεια ακολούθησαν πάρα πολλές χώρες. Αυτή τη στιγμή 34 χώρες κινούνται δυναμικά προς αυτή την κοινή κατεύθυνση: πως, με ποια μέσα θα ενημερώσουν αλλά και θα εκπονήσουν προγράμματα, θα υποστηρίξουν προσπάθειες που θα πατάξουν τον υπ’ αριθμόν ένα εχθρό της γυναίκας: τον καρκίνο του μαστού.

Care
Υπάρχει ειδική εκπαίδευση για αυτό το προσωπικό που αφορά αυτές τις καμπάνιες;

Λ. Ν.
Οι αντιπρόσωποί μας λειτουργούν κάτω από τη καθοδήγηση μιας Διευθύντριας πωλήσεων της κάθε περιοχής η οποία βεβαίως είναι στέλεχος της εταιρείας, δεσμευμένος άνθρωπος ο οποίος κινείται με αγάπη και υποστηρίζει αντίστοιχα τα προγράμματα και δεν θα ήταν δυνατόν παρά και οι άνθρωποι οι οποίοι συμπορεύονται μαζί της να την ακολουθούν και να την υποστηρίζουν πάρα πολύ δυναμικά. Αυτό το είδαμε άλλωστε και μέσα από την πώληση του προϊόντος που βάλαμε και μέσα από την καρφίτσα στόχο του Ralph Lauren που πουλήσαμε, ότι οι αντιπρόσωποί μας αμέσως αποδέχθηκαν την προσπάθεια, την αγκάλιασαν, την υποστήριξαν και αυτό βεβαίως μας κατηύθυνε στις επόμενες ενέργειες οι οποίες θα είναι ακόμη πιο δυναμικές.

Care
Ποιός ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλο αυτό που κάνετε;

Λ. Ν.
Θα έπρεπε να πω ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μας αρνήθηκε τίποτα. Κάθε φορά που ξεκινήσαμε κάτι σε τοπικό επίπεδο τόσο στο βορά όσο και στον Πειραιά στην Αττική, οπόταν ζητήθηκε η βοήθεια των τοπικών φορέων, βεβαίως τύχαμε της απόλυτης αποδοχής τους και στήριξης.

Care
Συνεργάζεστε με κάποιο κρατικό φορέα για τη συγκεκριμένη καμπάνια;

Λ. Ν.
Δεν έχουμε αποταθεί ακόμα. Αυτή τη στιγμή βεβαίως το προϊόν όλων των προσπαθειών μας ενισχύει έναν χώρο ιδιαίτερα ευαίσθητο, ιδιαίτερα σημαντικό, έναν χώρο ο οποίος παρέχει την έγκυρη πληροφόρηση, τη σωστή κατεύθυνση, την υποστήριξη και την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος στη συνέχεια όπως είναι η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία. Έτσι, όλες μας οι προσπάθειες εστιάζουν στο να ενισχύσουμε αυτό το χώρο γύρω ειδικά από τον καρκίνο του μαστού.

Care
Ποιοί είναι οι στόχοι της AVON για το 2002 στην Ελλάδα, σε ότι αφορά τις καμπάνιες εναντίον του καρκίνου του μαστού;

Λ. Ν.
Θα πρέπει να σας πω ότι εκπονούμε το πρόγραμμα, δεν το έχουμε ανακοινώσει ακόμα. Θα μπορούσα όμως να σας πω ότι θα περιλαμβάνει έναν αγώνα δρόμου το Σεπτέμβρη, στα πλαίσια μιας παγκόσμιας προσπάθειας, θα είναι ενδεχομένως κάποια μουσική εκδήλωση και σίγουρα η πώληση προϊόντων μας που μέσα από αυτή την πώληση κάποιο ποσό θα πηγαίνει για αυτό το σκοπό.

Care
Οι καταναλωτές δέχονται ευχάριστα το ότι κάποιο ποσό από το προϊόν το οποίο αγοράζουν πηγαίνει για ένα τόσο ευγενικό σκοπό ή δυσαρεστούνται με την έννοια ότι ίσως πληρώνουν παραπάνω;

Λ. Ν.
Όχι, δεν επιβαρύνουμε το προϊόν μας. Είναι στην κανονική του τιμή. Εμείς διαθέτουμε από τα έσοδα. Τουναντίον, πιστεύω ότι οι καταναλωτές μας και τουλάχιστον ο απόηχος μέχρι σήμερα ήταν πάρα πολύ θετικός και τους άρεσε πάρα πολύ η ιδέα ότι συμμετέχουν σε μία τέτοια προσπάθεια.

Care
Θέλετε να μας δώσετε κάποια στοιχεία για την προσπάθεια του εξωτερικού και τι ποσά έχουν διατεθεί για αυτόν τον αγώνα;

Λ. Ν.
Θα σας έλεγα λοιπόν ότι από το 1992 μέχρι σήμερα έχουμε διαθέσει 140 και πιστεύουμε μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι 150 εκατομμύρια δολάρια που σημαίνει 98 δισεκατομμύρια δραχμές και νομίζω είναι ένα γερό ποσόν που έχει διατεθεί σε πάρα πολλά προγράμματα. Συνήθως η AVON εστιάζει σε δύο πολύ σημαντικά πράγματα. Το πρώτο είναι η υποστήριξη κάθε γυναίκας, ιδιαίτερα όμως γυναικών που ανήκουν σε μειονότητες, που στερούνται ασφαλιστικού φορέα, που στερούνται οικονομικής δυνατότητας να προλάβουν ή ακόμα και όταν συμβεί να αντιμετωπίσουν τον καρκίνο. Εκεί λοιπόν εστιάζει ιδιαίτερα. Και κατά δεύτερο λόγο στηρίζει πολύ δυναμικά Κέντρα Έρευνας και αυτές οι χορηγίες είναι πραγματικά πάρα πολύ δυναμικές. Σε αυτά λοιπόν τα χρόνια από το 1992 μέχρι σήμερα, αυτά τα 150 εκατομμύρια δολάρια διατέθηκαν σε τέσσερα μεγάλα ερευνητικά κέντρα όπως είναι το Εθνικό ερευνητικό κέντρο καρκίνου στην Αμερική που πρόσφατα τον Οκτώβρη επιδοτήθηκε με 4 εκατομμύρια δολάρια, ένα πολύ σημαντικό ποσόν. Με 10 εκατομμύρια αντίστοιχα επιδοτήθηκε το ερευνητικό κέντρο, πάντοτε ακαδημαϊκά κέντρα, το ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, της Μασαχουσέτης και του Βορειοδυτικού Πανεπιστημίου του Σικάγο. Παράλληλα όμως, αξίζει να σας αναφέρω ότι επιδοτήθηκαν νέοι ερευνητές, οι οποίοι αποφάσισαν να αφιερώσουν τις προσπάθειές τους στην έρευνα του καρκίνου του μαστού. Επιδοτήθηκαν καταξιωμένοι ερευνητές στο χώρο του καρκίνου προκειμένου να ενδυναμωθούν, να αφιερώσουν λίγο από το χρόνο τους και λίγο από αυτή την ιδιαίτερη ικανότητά τους και στο χώρο του καρκίνου του μαστού.
Βοηθήθηκαν οικονομικά, ξέρετε ότι τελευταία στην Αμερική υπάρχει μία άρνηση στο να ακολουθήσουν πολλοί την ειδικότητα της ακτινοθεραπείας. Πρώτον διότι δεν απολαμβάνουν υψηλού μισθού και δεύτερον διότι οι ασφαλιστικές εταιρείες τους ζητούν υπέρογκα ποσά για να ασφαλιστούν. Και είδαμε ξαφνικά να υπάρχει άρνηση ανθρώπων να πλαισιώσουν αυτό το χώρο. Και αμέσως επιδοτήσαμε αυτούς του χώρους και ιδιαίτερα επιδοτήσαμε ακτινολόγους οι οποίοι θέλουν να εξειδικευτούν στην απεικόνιση του μαστού και πραγματικά ήταν πάρα πολύ σημαντικό.

Παράλληλα, αυτή τη στιγμή επιδοτούνται 180 γυναίκες, 180 επιστήμονες οι οποίοι έχουν αφιερωθεί αποκλειστικά στον καρκίνο μαστού μειονοτήτων, από τους οποίους 55% είναι γυναίκες. Και ένα σημαντικό ακόμη βήμα είναι ότι από την πρώτη στιγμή επιδοτήθηκαν κοινοτικές οργανώσεις που ασχολούνται με την υγεία των γυναικών. Αυτά λοιπόν τα προγράμματα της AVON γρήγορα βοήθησαν αυτές τις οργανώσεις να φτάσουν τον αριθμό των εξακοσίων. Σε αυτές τις οργανώσεις παρέχεται εξοπλισμός, παρέχεται εκπαίδευση, παρέχεται μετεκπαίδευση προσωπικού, παρέχεται βοήθεια στις γυναίκες τόσο στον τομέα της πρόληψης αλλά και όταν πια νοσούν, γιατί πάντα σας είπα εστιάζουμε ιδιαίτερα στους ανθρώπους που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη, που δεν έχουν οικονομική ευμάρεια. Όταν λοιπόν φτάνουν στο σημείο να το αντιμετωπίσουν υπάρχουν ειδικοί μηχανισμοί στήριξης του οικογενειακού περιβάλλοντος, εγχειρητικής αντιμετώπισης, στήριξης υπερηλίκων προσώπων αν υπάρχουν στην οικογένεια και παιδιών και πολλά άλλα που θα μπορούσα να σας απαριθμήσω.

Care
Αυτά θα μπορούσαν να ενσωματωθούν και στην ελληνική πραγματικότητα;

Λ. Ν.
Πιστεύω ναι και εδώ θα έλεγα όσο γίνεται πιό άμεσα. Η δική μας προσπάθεια είναι προς αυτή την κατεύθυνση και πιστεύω πως η AVON Ελλάδος θα μπορέσει να υλοποιήσει τον στόχο που έχει καθορίσει για τα επόμενα χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2004 να τριπλασιάσει τις προσπάθειές της σε όλες τις κατευθύνσεις τόσο στον εμπορικό τομέα όσο και στην παράλληλη πορεία του ανθρωπιστικού της έργου.

Διαβάστε επίσης

MediSign - Πρόγραμμα Ιατρείου - myDATA ready!

Πρόγραμμα Ιατρείου, ραντεβού, ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποστολή στο myDATA με ένα click!

Αφήστε μια απάντηση