ΙΝΚΑ: Αυξήθηκαν τα παράπονα των καταναλωτών

Η ποιότητα των τροφίμων, το υψηλό κόστος ζωής, θέματα που αφορούν την λειτουργία των κέντρων αδυνατίσματος, την παροχή τουριστικών υπηρεσίων και τις Δημόσιες Συγκοινωνίες, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στο κατάλογο των παραπόνων-καταγγελιών για το 2000, που έδωσε στην δημοσίοτητα το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και οι οργανώσεις μέλη του. Σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ κ. Χαράλαμπος Κουρής ανέφερε ότι τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών για θέματα που τους αφορούν, ανήλθαν το 2000 σε 104.323, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 25,48% σε σχέση με το 1999. Το 17,38% του συνόλου των παραπόνων αφορούν τον τομέα των τροφίμων (θέματα ποιότητας και ασφάλειας), το 11,50% το κόστος ζωής, το 7,65% τα κέντρα αδυνατίσματος, το 6,65% τον τουρισμό και την ψυχαγωγία και το 5,71% τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας του ΙΝΚΑ αποτελεί το γεγονός ότι ο αριθμός των καταγγελιών και παραπόνων που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσίων από Δημόσιες Επιχειρήσεις, όπως ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, που στην διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών ήταν στην πρώτη δεκάδα στην σχετικά κατάταξη, παρουσιάζει το 2000 εντυπωσιακή μείωση. Μολις το 0,71% των παραπόνων που κατέγραψε το 2000 το ΙΝΚΑ αφορά την ΕΥΔΑΠ, το 0,84% την ΔΕΗ, και το 1,82% τον ΟΤΕ. Τα περισσότερα παράπονα, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ (σε αναλογία κατοίκων ανα καταγγελία) καταγράφηκαν από καταναλωτές του Νομού Χανίων και ακολουθήσαν οι Νομοί, Αττικής, Ρεθύμνου, Ιωαννίνων και Κυκλάδων. Το 54,8% του συνόλου των παραπόνων για το 2000 έγιναν από άνδρες και το 35,4% από γυναίκες ενώ το 9,8% προήλθε από Νομικά Πρόσωπα αλλά και επιχειρήσεις
Ειδικότερα για τον τομέα τροφίμων, που συγκέντρωσε τις περισσότερες καταγγελίες -παράπονα, ο κ. Κουρής επισήμανε ότι εστιάζονται σε θέματα ποιότητας, ασφάλειας ανταγωνιστικότητας, εξυπηρέτησης μετα την πώληση κλπ. Ο κ. Κουρής εκανε λόγο για δραματική μείωση των ελέγχων και της εποπτείας της αγοράς και υπογράμμισε ότι με το σημερινό σύστημα ελέγχου αναλογεί για κάθε σημείο παραγωγής ένας έλεγχος για κάθε οκτώ χρόνια. Τα παράπονα που έχει καταγράψει το ΙΝΚΑ στην διάρκεια της τελευταίας 30ετίας πλησιάζουν τα 950.000.

Διαβάστε επίσης

MediSign - Πρόγραμμα Ιατρείου - myDATA ready!

Πρόγραμμα Ιατρείου, ραντεβού, ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποστολή στο myDATA με ένα click!

Αφήστε μια απάντηση