συμπτώματα ηπατίτιδα β | φαγούρα σε όλο το σώμα | ΚΟΛΠΟΚΟΙΛΙΑΚΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ | αυχενικο | syndrome sicca

Άγχος και Καρδιά

Άγχος είναι μία διάχυτη, δυσάρεστη και πολλές φορές ακαθόριστη αίσθηση ανησυχίας.

Γράφει ο Παληός Ιωάννης, Καρδιολόγος συνεργάτης του doctoranytime.gr 

Όλοι οι άνθρωποι ζούμε καθημερινά με άγχος και στρες. Είναι ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ο αγώνας για επαγγελματική αποκατάσταση, η ανάγκη για οικονομική ασφάλεια, τα προβλήματα της καθημερινότητας, κάποιο πρόβλημα υγείας, κάποιο δυσάρεστο οικογενειακό γεγονός, η απώλεια ενός συντρόφου, η απόλυση από τη δουλειά και άλλα που μας προκαλούν άγχος.

Τι είναι όμως το άγχος;

Άγχος είναι μία διάχυτη, δυσάρεστη και πολλές φορές ακαθόριστη αίσθηση ανησυχίας.

Πώς να αναγνωρίζω το άγχος;

Το άγχος έρχεται ως αίσθημα έντασης και εκνευρισμού. Μπορεί να συνοδεύεται από αίσθημα πνιγμού και δυσφορία. Μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στην συγκέντρωση, ζάλη, κόπωση, δυσκολία στην αναπνοή, πόνο στο στήθος, ταχυκαρδίες, αίσθημα παλμών, εφίδρωση.

Σε σοβαρότερες μορφές συνοδεύεται από υπερβολική λύπη, προβλήματα ύπνου, καταθλιπτική διάθεση, έλλειψη ερωτικής διάθεσης, ενοχές, απαισιοδοξία, ανησυχία και απομόνωση.

Τι προκαλεί το άγχος στην καρδιά;

Δεν είναι τυχαία η έκφραση "το άγχος σκοτώνει". Το άγχος προκαλεί μέσω της επίδρασης του συμπαθητικού νευρικού συστήματος μία σειρά από προβλήματα στην καρδιά. Η αυξημένη έκκριση αδρεναλίνης που χαρακτηρίζει το άγχος έχει ως αποτέλεσμα ταχυκαρδίες, αίσθημα παλμών, αρρυθμίες, αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Ακόμη προκαλεί αγγειόσπασμο δηλαδή μικραίνει προσωρινά το εσωτερικό μέγεθος των αγγείων. Αποτέλεσμα αυτών είναι η επιβάρυνση του καρδιαγγειακού συστήματος που όταν γίνεται χρόνια μπορεί να έχει πολύ σοβαρές συνέπειες όπως τα καρδιακά και τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Πως να ελέγξω το άγχος;

Πρώτα από όλα θα πρέπει να αναγνωρίζω τι μου προκαλεί το άγχος. Αυτό μπορώ να το κάνω παρατηρώνταας τον ίδιο μου τον εαυτό και τις αντιδράσεις του. Για παράδειγμα: τι έγινε και δεν μπορώ να κοιμηθώ απόψε; τι μου προκάλεσε την ταχυκαρδία, την εφίδρωση και τον πανικό σήμερα; γιατί στενοχωρήθηκα και απογοητεύτηκα σήμερα;

Κάνοντας αυτές τις απλές ερωτήσεις στον εαυτό μας μπορούμε να ανακαλύψουμε την πηγή του 'κακού'. Καταλαβαίνουμε τί  είναι αυτό που μας προκαλεί δυσφορία και ανησυχία.

Αντίθετα μπορώ να σκεφτώ τι με κάνει χαρούμενο; Μπορώ να βρώ τί είναι αυτό που με χαλαρώνει και με κάνει να αισθάνομαι καλύτερα; Μόλις το βρώ υπάρχει τρόπος να το κάνω πράξη στην καθημερινή μου ζωή;

Σίγουρα όλα αυτά τα ερωτήματα δεν είναι εύκολο να απαντηθούν αμέσως αλλά μέσα από καθημερινή σκέψη και παρατήρηση μπορώ να βρώ τις λύσεις.

Είναι χρήσιμο να μάθω μία τεχνική χαλάρωσης. Αυτό μπορεί να είναι μία ήπια γυμναστική, ένας περίπατος, λίγος χρόνος σε ένα ήσυχο και σκοτεινό δωμάτιο με απαλή μουσική, λίγα λεπτά απομόνωσης από ένα πιεστικό περιβάλλον εργασίας.

Είναι επίσης χρήσιμο να προγραμματίζω της δραστηριότητές μου ώστε να υπάρχει έστω και λίγος ελεύθερος χρόνος για εμένα. Αυτός ο χρόνος είναι και ο πιο πολύτιμος. Είναι δικός μου και κάνω πράγματα που με ευχαριστούν. Κάποιο σπορ, όπως κολύμβηση, τέννις, τρέξιμο. Κάποιο χόμπυ όπως ζωγραφική, μουσική, συλλογές, σκάκι και τόσα άλλα.

Η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων είναι πολύ σημαντική. Είναι πολύ χρήσιμο να υπάρχει αλληλοσεβασμός, κατανόηση, ευγένεια τόσο στο χώρο που δουλέυω όσο και στο σπίτι μου. Είναι πιο καλό για την υγεία μου να προσπαθώ να αποφύγω διαφωνίες, τσακωμούς και να ελέγχω τα νεύρα μου. 

Τέλος δεν είναι ποτέ ντροπή σε σοβαρές περιπτώσεις άγχους να καταφύγω στη βοήθεια ενός ειδικού. Υπάρχουν πάντα τεχνικές ελέγχου του άγχους που αντιμετωπίζουν με επιτυχία την ψυχολογική δυσφορία.

 

Αντιμετωπίζοντας το άγχος βελτιώνω την ποιότητα της ζωής μου και προστατεύω την καρδιά μου. Φροντίζω τον εαυτό μου.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.