καρδιογραφημα | περτσεμλιδης στεφανος,ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ | κριση υπογλυκαιμιας σκυλια | ογκιδιο στην μια αμυγδαλη
31 ΙΑΝ 2014

Όροι με ειδικό ενδιαφέρον στο κείμενο:

Βλασταράκος προς βουλευτές: διαλύεται η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας της χώρας

«Η διάλυση δημόσιων δομών θα δώσει την ευκαιρία σε κερδοσκόπους της υγείας να δημιουργήσουν ιδιωτικά κέντρα με ιατρούς πείνας των 500 ευρώ και με πολίτες ομήρους αδυναμίας και πρακτικών».


Πηγή: Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος

Μετά την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, το νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας θα οδηγηθεί στην ολομέλεια για να τεθεί σε ψηφοφορία. Ακολουθεί η εισήγηση του κ. Μιχάλη Βλασταράκου, προέδρου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων. Κατά την εισήγησή του, ο κ. Βλασταράκος άσκησε σφοδρή κριτική για το παρόν αλλά και το μέλλον της πρωτοβάθμιας υγείας στην Ελλάδα.

Κύριε Πρόεδρε,

Το Νομοσχέδιο «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), Αλλαγή Σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και άλλες Διατάξεις», που συζητείται σήμερα στην Επιτροπή σας, είναι ένα Νομοσχέδιο το οποίο διαλύει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα της χώρας.

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος ζητά την απόσυρσή του και την διαμόρφωση ενός Νομοσχεδίου μέσα από βραχύχρονη συζήτηση με κόμματα, κοινωνικούς και υγειονομικούς φορείς ενός Νομοσχεδίου το οποίο θα έχει σαν κύριο στόχο την προσφορά υπηρεσιών προς τον πολίτη που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του.

Η κοινωνία μας ζει πρωτόγνωρη ανθρωπιστική κρίση, οι πολίτες προσέρχονται όλο και περισσότερο στις δημόσιες δομές, οι ιδιωτικοί πάροχοι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ είναι ελάχιστοι και σε ολόκληρους νομούς ή γεωγραφικές περιφέρειες ελλείπουν αρκετές ειδικότητες και η μέχρι σήμερα αποδυνάμωση της κοινωνικής προστασίας δημιουργεί μεγάλους κινδύνους για τον πληθυσμό και την περίθαλψη.

Ως Πρόεδρος του μεγαλύτερου επιστημονικού συλλόγου της χώρας εκφράζω προς όλους εσάς την αγωνία μου για το που οδηγείται η περίθαλψη του λαού και για την κυνική λογιστική προσέγγιση που έχει αντικαταστήσει το κράτος πρόνοιας, το κράτος περίθαλψης.

Έχουμε ευθύνη όλοι μας απέναντι στους παλαιότερους και νεώτερους να διατηρήσουμε τουλάχιστον την υγεία και περίθαλψη σε επίπεδα που δεν θα ντρεπόμαστε και δεν θα ανεχθούμε τη σημερινή εποχή να πεθαίνει όποιος δεν έχει χρήματα και να επιβιώνει αυτός που έχει τις δυνατότητες.

Η πολιτική της προθυμίας προς την Τρόικα για μείωση και άλλο των δαπανών υγείας με κάθε τρόπο με διαθεσιμότητες και απολύσεις, με διάλυση και κατεδάφιση δημόσιων δομών πρέπει να σταματήσει άμεσα και πρέπει όλοι να την καταδικάσουμε σαν εγκληματική πρακτική.

Σήμερα εργάζονται στον ΕΟΠΥΥ 5.500 ιατροί, μόνιμοι και συμβασιούχοι αορίστου χρόνου (γύρω στους 500 είναι μόνιμοι) για ένα πληθυσμό 10.000.000 κατοίκων, ενώ θα έπρεπε να εργάζονται τουλάχιστον 10.000 ιατροί. Για τα 5.000.000 ασφαλισμένων του ΙΚΑ προ ΕΟΠΥΥ, προσέφεραν υπηρεσίες 8.000 ιατροί.

Χρειάζονται σήμερα τουλάχιστον 10.000-12.000 ιατροί, προκειμένου να προσφέρουν περίθαλψη στις δημόσιες δομές με αξιοπρέπεια και χωρίς ταλαιπωρία.

Είναι αδιανόητο να συζητά κανείς για απόλυση 2.500, διότι σε αυτό (και μόνο στοχεύει το Νομοσχέδιο) και έτσι ο αριθμός των υπηρετούντων να μην είναι περισσότερο από 3.000.

Το εφεύρημα της Π.Α.Α. αποτελεί δικαιολογία για την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων, καθόσον ο τρόπος ένταξής τους είναι και απαξιωτικός (αξιολόγηση εντός 8 μηνών) και μισθολογικά απαράδεκτος αλλά και με αβεβαιότητα στο που θα κριθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εντός της Υγειονομικής Περιφέρειας που θα ενταχθούν.

Η διάλυση δημόσιων δομών θα δώσει την ευκαιρία σε κερδοσκόπους της υγείας να δημιουργήσουν ιδιωτικά κέντρα με ιατρούς πείνας των 500 ευρώ και με πολίτες ομήρους αδυναμίας και πρακτικών.

Η υπόθεση εργασίας στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου για το πόσοι ιατροί θα εργαστούν ότι δεν θα προκύψει κόστος μόνο για 3.300 ιατρούς, δείχνει την στόχευση για δομές και προσωπικό.

Όσον αφορά τα άρθρα αυτού του Νομοσχεδίου έχουμε να παρατηρήσουμε:

  • Στο 1ο άρθρο η εισαγωγή πρώτη παράγραφος ότι το κράτος μεριμνά και εγγυάται την παροχή υπηρεσιών υγείας μέσω της Π.Φ.Υ. στο σύνολο των πολιτών, οι οποίες είναι αναγκαίες και ικανές να διασφαλίσουν την υγεία τους και να προωθήσουν την κοινωνική ευημερία προκαλεί θλίψη, αλλά και οργή για την υποκρισία «της εισαγωγής» αυτού του νομοθετήματος.
  • Όσον αφορά το άρθρο 2 και άρθρο 3 με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας, καθορίζονται ο τρόπος διασύνδεσης των δομών με τις ΔΥΠΕ, καθώς επίσης και η σκοπιμότητα, αναγκαιότητα, σχεδιασμός.
  • Με κοινές Υπουργικές Αποφάσεις συστήνονται τα Κέντρα Υγείας και με αποφάσεις του μέλλοντος, τρόπος και η διαδικασία λειτουργιών και στελέχωση, κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, καθώς και τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις του προσωπικού τους.
  • Στο άρθρο 4 δεν αναφέρεται ο τρόπος εργασίας και αμοιβής του οικογενειακού ιατρού, εκτός από την περιγραφή των υπηρεσιών του. Η όλη διαδικασία για αποφάσεις του μέλλοντος, είναι για τον ιατρικό κόσμο αλλά και την κοινωνία όχι μόνο απαράδεκτη, αλλά και προσβλητική για τους κανόνες της έννομης τάξης.
  • Δεν αναφέρεται πουθενά η διασύνδεση, ο τρόπος λειτουργίας και οι συμβάσεις των ιδιωτών παρόχων με το σύστημα Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας, αλλά αυτό αφήνεται μέσα από το άρθρο 8 στον ΕΟΠΥΥ που πλέον ως αγοραστής θα καθορίζει όρους, υπηρεσίες υγείας, σχεδιασμό, ποιότητα για την επιλογή των παρόχων.
  • Στο άρθρο 17 η διαθεσιμότητα του προσωπικού είναι ο εν δυνάμει χρόνος που οδηγεί στην απόλυση υπαλλήλων.
  • Στο άρθρο 25 φαίνεται καθαρά η πρόθεση της κατεδάφισης της δημόσιας περίθαλψης. Στην παράγραφο 1 αναφέρεται ότι καταργούνται αυτοδικαίως οι θέσεις των ιατρών που θα παραμείνουν κενές.
  • Στο άρθρο 26 αναφέρεται η αξιολόγηση με κριτήρια δευτεροβάθμιας περίθαλψης και κατάταξη σε βαθμούς με χρόνια που από πουθενά δεν προκύπτουν πέραν από εφευρέσεις νοσηρών συμβούλων για δυσμενείς διατάξεις, οι οποίες οδηγούν στην απομάκρυνση.

Οι προτάσεις του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου αφορούν:

  • Δημιουργία ολοκληρωμένου Συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με κεντρικό πυρήνα το Αστικό Κέντρο Υγείας με πληθυσμιακά κριτήρια 1 ανά 200.000 κατοίκους στις μεγάλες πόλεις και με την ιδιαιτερότητα των γεωγραφικών περιοχών στον υπόλοιπο αστικό πληθυσμό, αλλά τουλάχιστον ένα αστικό κέντρο ανά νομό.
  • Δορυφόροι των Αστικών Κέντρων θα πρέπει να υπάρχουν δημόσιες δομές υγείας με τις βασικές ειδικότητες της Π.Φ.Υ. στελεχωμένα. Οι δημόσιες δομές αντιστοιχούν σε κάθε Δήμο ή Δημοτικό Διαμέρισμα, ανάλογα βέβαια και την γεωγραφική ιδιαιτερότητα για ύπαρξη περισσοτέρων.
  • Οικογενειακοί ιατροί συνεργαζόμενοι με το δημόσιο σύστημα, οι οποίοι θα προσφέρουν υπηρεσίες και πρόληψης και αγωγής και διαχείρισης του φακέλου του ασθενούς. Ιδιώτες ελεύθεροι επαγγελματίες ιατροί, συμβεβλημένοι με το δημόσιο σύστημα, μέσα από εθνική συλλογική σύμβαση με τον Π.Ι.Σ. και τους κατά τόπους Ιατρικούς Συλλόγους με κατά πράξη και περίπτωση αμοιβή και με δυνατότητα όλων των ιατρών να συνεργάζονται με το σύστημα.
  • Οι νέοι ιατροί να μπορούν να εργαστούν χωρίς τον μονόδρομο της ξενιτιάς, μέσα από την άμιλλα και την εργατικότητα. Οι εργαζόμενοι ιατροί στις δημόσιες δομές πρέπει να είναι πλήρους απασχόλησης, διότι και χειρουργικές ειδικότητες δεν μπορούν να ευνουχιστούν επιστημονικά, αλλά και προσέλευση νέων ιατρών σε δυσπρόσιτες ή νησιωτικές περιοχές θα είναι απαγορευτική.
  • Σε αντίθεση περίπτωση προτείνουμε όλοι οι υπηρετούντες ιατροί μέχρι σήμερα να τοποθετηθούν σε προσωποπαγείς θέσεις πλήρους απασχόλησης και η εφαρμογή της Π.Α.Α. να αρχίζει να εφαρμόζεται για τους νέους ιατρούς οι οποίοι θα προσλαμβάνονται είτε σε νέες θέσεις, είτε μετά από την απομάκρυνση των υπηρετούντων σε προσωποπαγείς, αλλά θα πρέπει πρώτα να καθοριστεί η διασύνδεση λειτουργική και όχι μόνο επιστημονική με τα Νοσοκομεία αναφοράς των Κέντρων Υγείας, ώστε οι των χειρουργικών ειδικοτήτων να μπορούν να ασκούν το χειρουργικό μέρος της ειδικότητάς τους. Διαφορετικά θα καταλήξουμε σε υποβάθμιση επιστημονική και λειτουργική των ιατρών των χειρουργικών ειδικοτήτων.
  • Προτείνουμε τα κριτήρια αξιολόγησης για τα ουσιαστικά προσόντα κάθε υποψηφίου προς κατάταξη όπως αναφέρεται στο άρθρο 26, να είναι τα κριτήρια του Προεδρικού Διατάγματος 166/2009, και όχι τα κριτήρια που αφορούν την νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • Δηλαδή προϋπηρεσία και επιστημονικό έργο και όχι κλινική εμπειρία και εκπαιδευτικό έργο, που δεν υπάρχει στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Η κατάταξη δε, οφείλει να γίνει όπως και ορίζει η παράγραφος 6 του Ν.3754/2009.
  • Με συνολική υπηρεσία μέχρι 3 έτη στο βαθμό επιμελητού Β΄, με συνολική υπηρεσία άνω των 7 ετών του επιμελητή Α΄, με συνολική υπηρεσία άνω των 15 ετών του Διευθυντού, όπως συνέβη και με τους πρώην ιατρούς των Νοσοκομείων του Ι.Κ.Α. που εντάχθηκαν στα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
  • Η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα πρέπει να υπάρχει στην ιατρική λειτουργία, αλλά πρέπει να γίνεται για την επιστημονική ανέλιξη των ιατρών και την αναβάθμιση της ιατρικής λειτουργίας και όχι να υποκρύπτονται προθέσεις για απολύσεις και απομακρύνσεις.
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συμπεριληφθούν Νησιωτικές και Ακριτικές περιοχές στο θεσμό πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, διότι δεν πρέπει να αποδυναμωθεί η περίθαλψη αυτών των περιοχών, για εθνικούς, τουριστικούς και πολιτισμικούς λόγους.
  • Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και κίνητρα πρέπει να δοθούν σε κάθε νέο ιατρό που ενδιαφέρεται να εγκατασταθεί στις περιοχές αυτές, προσφέροντας την λειτουργία του. Στις κινητές μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας άρθρο 28, θα πρέπει να προσεχθεί η λειτουργία Μονάδων από ΜΗΚΥΟ.
  • Καμιά δομή δεν πρέπει να καταργηθεί και καμιά θέση εργασίας, αλλά να προβλέπεται η λειτουργία και άλλων δομών και προσωπικού σύμφωνα και τις αυξανόμενες ανάγκες του πληθυσμού. Απαραίτητη προϋπόθεση λειτουργίας ολοκληρωμένου συστήματος είναι ο ηλεκτρονικός φάκελος και η ηλεκτρονική κάρτα υγείας για κάθε ασθενή για την ορθή ενημέρωση, ορθή κατεύθυνση, παρακολούθηση αλλά και εξορθολογισμό πράξεων και δαπανών. Η εφαρμογή θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων στην Π.Φ.Υ., είναι απαραίτητο στοιχείο, για να μη βιώνουμε αστυνόμευση της ιατρικής λειτουργίας με επαίσχυντα πλαφόν, φαρμάκων, εξετάσεων που ευτελίζουν την ιατρική λειτουργία και ταλαιπωρούν, αλλά και αποδυναμώνουν οικονομικά κάθε ασφαλισμένο.

Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Βουλευτές

Εάν το νομοθέτημα αυτό εφαρμοστεί θα οδηγήσει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας σε διαλυτική πορεία, σε κερδοσκοπική εκμετάλλευση, σε εγκατάλειψη της φροντίδας και υπερβολικό φόρτωμα της Νοσοκομειακής περίθαλψης και με σημαντικό κόστος. Ήδη η αύξηση που παρατηρείται κατά 30% στην νοσοκομειακή περίθαλψη δείχνει που θα οδηγηθούν οι πολίτες το επόμενο διάστημα από την αδυναμία και εγκατάλειψη της πρωτοβάθμιας περίθαλψής τους.

Κύριε Υπουργέ της Υγείας,

Εάν εφαρμοστεί αυτό το Νομοσχέδιο θα φέρει την σφραγίδα σας, ως Υπουργού κατεδάφισης και όχι μεταρρύθμισης.

Κύριοι Βουλευτές,

Εάν δεν νομοθετήσετε με γνώμονα το μέλλον τις ανάγκες της κοινωνίας, αλλά και την ανθρωπιστική προσέγγιση που πρέπει να διέπει όλους μας και όχι τη σκληρή λογιστική προσέγγισης της τακτοποίησης των αριθμών, τότε πολύ φοβάμαι ότι θα έρθει η στιγμή που θα ζητούμε συγγνώμη από τα παιδιά μας για τον όλεθρο και την καταστροφή και την υγεία που τους κληρονομούμε.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.