Και τρίτη πρόταση για τον ΕΟΠΥΥ

ΕΟΠΥΥ αγοραστής και πάροχος, ενιαίος φορέας με ολοήμερη λειτουργία, ειδικός φόρος σε τσιγάρα και ποτά υπέρ ΕΟΠΥΥ

Πηγή: Υπουργείο Υγείας

Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ κ. Δημήτρης Κοντός κατέθεσε στον υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στις 15 Οκτωβρίου την πρόταση του ΕΟΠΥΥ για την μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά: ΕΟΠΥΥ αγοραστής και πάροχος, ενιαίος φορέας με ολοήμερη λειτουργία, ειδικός φόρος σε τσιγάρα και ποτά υπέρ ΕΟΠΥΥ.

Ο κ. Γεωργιάδης, κατά την τοποθέτησή του, ανέφερε ότι «σήμερα παρέλαβα και την τρίτη πρόταση, η οποία επίσης τίθεται σε δημόσιο διάλογο. Τίποτα δεν είναι προαποφασισμένο. Όποιος μπορεί να συμβάλει στην τελική απόφαση για το τι θα κάνουμε για την πρωτοβάθμια φροντίδα στην χώρα, να συμμετάσχει και να μιλήσει σε αυτή τη διαδικασία. Πρέπει ωστόσο να καταλήξουμε σε απόφαση μέσα σε ένα μήνα. Δεν είμαστε εδώ απλά για να εκφέρουμε άποψη. Και ό,τι αποφασίσουμε, πρέπει να το υποστηρίξουμε».

Βασικά σημεία

  • Οι προτάσεις για τη μεταρρύθμιση του συστήματος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, (ΠΦΥ), που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, απέτυχαν να εφαρμόσουν τις εκσυγχρονιστικές τους προτάσεις.
  • Ενιαίος Φορέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας: Δημιουργείται ενιαίος φορέας, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία των μονάδων παροχής ΠΦΥ και θα ενσωματώνει τις μονάδες υγείας του ΕΟΠΥΥ, τα κέντρα υγείας και τα περιφερειακά ιατρεία του ΕΣΥ, τους αγροτικούς γιατρούς και τους συμβεβλημένους παρόχους ΠΦΥ, και θα λειτουργεί υπό έναν προϋπολογισμό και ενιαία διοίκηση.
  • Ολοήμερη λειτουργία των δικτύων: Η λειτουργία των μονάδων προσδιορίζεται σε ολοήμερη βάση με ωράριο λειτουργίας (8πμ-8μμ). Όπου απαιτείται, οι μονάδες ΠΦΥ λειτουργούν σε 24ωρη βάση εκ περιτροπής με στόχο να διασφαλίζεται η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας.
  • Η ενίσχυση του ρόλου του ΕΟΠΥΥ ως αγοραστή και παρόχου υπηρεσιών υγείας, αποτελεί στρατηγικής σπουδαιότητας επιλογή για την επιτυχή μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ.
  • Ένα Δίκτυο ΠΦΥ ανά Καλλικρατικό Δήμο: Τα δίκτυα ΠΦΥ προκύπτουν με βάση την τοπική αυτοδιοίκηση και ανήκουν σε ένα οργανωτικό σχήμα, ενώ ο ΕΟΠΠΥ αναλαμβάνει τη διοίκηση, τον προγραμματισμό, τον συντονισμό και τον έλεγχο των δράσεων ΠΦΥ, ενώ διαχειρίζεται και τον ενιαίο προϋπολογισμό ΠΦΥ.
  • Οι οικογενειακοί γιατροί δεν αποτελούν την υποχρεωτική πύλη εισόδου σε εξειδικευμένες ιατρικές υπηρεσίες και διατηρείται ο σεβασμός στην ελεύθερη επιλογή του πολίτη.
  • Οι συμβεβλημένοι οικογενειακοί γιατροί/γιατροί αναφοράς (γενικοί γιατροί, παθολόγοι, γυναικολόγοι, καρδιολόγοι και παιδίατροι) αποζημιώνονται με βάση την κατά κεφαλήν αποζημίωση, με το ετήσιο εισόδημά τους να διαμορφώνεται αναλόγως των εγγεγραμμένων ασθενών.
  • Οι γιατροί ειδικοτήτων αποζημιώνονται με αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση σε συνάρτηση με τον όγκο των παραγόμενων υπηρεσιών και τον σφαιρικό προϋπολογισμό του Νομαρχιακού Δικτύου ΠΦΥ.
  • Οι εργασιακές σχέσεις του ιατρικού, υγειονομικού, διοικητικού και λοιπού προσωπικού το οποίο υπηρετεί στις μονάδες υγείας των δικτύων, είναι σεβαστές και διατηρούνται.
  • Εισαγωγή Ηλεκτρονικής Κάρτας Υγείας, αναβάθμιση πληροφοριακών υποδομών, πιστοποίηση και διασφάλιση ποιότητας δικτύου

Χρηματοδότηση

  • Η συμβολή της γενικής φορολογίας: Σε κάθε περίπτωση η επανεξέταση της κρατικής επιχορήγησης οφείλει να προσδιοριστεί σε συνεργεία με τα άλλα χρηματοδοτικά μέσα και κατά συνέπεια μια πραγματιστική εκτίμηση μπορεί να συγκλίνει στο επίπεδο του 0,6-1,0% του ΑΕΠ (1,2-2,0 δις €).
  • Αναπροσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών: προτείνεται το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών για κάθε επιχείρηση να καθορίζεται αντιστρόφως ανάλογα του πλήθους των εργαζομένων αυτής.
  • Κοινωνικός ασφαλιστικός φόρος: προτείνεται η μετακύληση μέρους του υφιστάμενου ΦΠΑ ως έμμεσου ειδικού φόρου προορισμού, ο οποίος μπορεί να αποδίδεται αποκλειστικά στην κοινωνική ασφάλιση
  • Η ειδική φορολόγηση προϊόντων με αποδεδειγμένη αρνητική επίδραση στην υγεία του πληθυσμού: μπορεί να εξετασθεί η αύξηση του φόρου (α) στον καπνό, (β) τα οινοπνευματώδη ποτά, (γ) τα αναψυκτικά με υψηλή συγκέντρωση σακχάρου και (δ) στα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε άλας και κορεσμένα λιπαρά, και η μεταφορά των εσόδων από την επιβολή του πρόσθετου φόρου στον ΕΟΠΥΥ.

Τη σύνταξη της πρότασης επιμελήθηκαν

  • Αθανασάκης Κωνσταντίνος Οικονομολόγος της Υγείας, Τομέας Οικονομικών της Υγείας, ΕΣΔΥ
  • Βαφειάδης Γιάννης Ιατρός, Αναπ. Γενικός Διευθυντής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Υπηρεσιών Υγείας, ΕΟΠΥΥ
  • Γαρύφαλλος Αλέξανδρος Αντιπρόεδρος Β’, ΕΟΠΥΥ
  • Γιαννίρη Σοφία Διευθύντρια, Γραφείο Προέδρου, ΕΟΠΥΥ
  • Δόλγερας Απόστολος Οδοντίατρος, Επιστημονικός Συνεργάτης, Τομέας Οικονομικών της Υγείας, ΕΣΔΥ
  • Καλύβας Δημήτρης Οδοντίατρος, MSc
  • Κατσιμεντέ Κυριακή TE Διοικητικό Προσωπικό, MSc, Γραφείο Προέδρου, ΕΟΠΥΥ
  • Κοντός Δημήτρης Πρόεδρος ΕΟΠΥΥ
  • Κυριόπουλος Γιάννης Καθηγητής, Τομέας Οικονομικών της Υγείας, ΕΣΔΥ
  • Μοσχονάς Άγγελος Οικονομολόγος
  • Μπραβάκος Νικόλαος Αντιπρόεδρος Α΄, ΕΟΠΥΥ
  • Μυλωνά Κατερίνα Νομικός, LLM, Επιστημονικός Συνεργάτης, Τομέας Οικονομικών της Υγείας, ΕΣΔΥ
  • Πολίτη Αναστασία Οικονομολόγος, MSc, Γραφείο Προέδρου ΕΟΠΥΥ
  • Ρηγάτος Θεοφάνης Ιατρός, Διευθυντής Αξιολόγησης και Διασφάλισης της Ποιότητας, ΕΟΠΥΥ
  • Σκρουμπέλος Αναστάσιος Οικονομολόγος της Υγείας, Τομέας Οικονομικών της Υγείας, ΕΣΔΥ
  • Χροναίος Κωσταντίνος Οδοντίατρος, MSc, Διευθ. Μονάδας Υγείας Αμαρουσίου

Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο εδώ.

Διαβάστε επίσης

MediSign - Πρόγραμμα Ιατρείου - myDATA ready!

Πρόγραμμα Ιατρείου, ραντεβού, ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποστολή στο myDATA με ένα click!

Αφήστε μια απάντηση