προγραμμα γυμναστικης για ενδυναμωση μυων | τι βοηθάει στην ψωρα του σκύλου | εμβολιο φυματιωσης | μυξοιδημα

Μελομακάρονα εναντίον κουραμπιέδων

Τα μελομακάρονα κερδίζουν τη "μάχη" στα διατροφικά σημεία!

Τα Χριστούγεννα είναι πλέον γεγονός και τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες αποτελούν τους πρωταγωνιστές στην ομάδα των γλυκών. Τέτοιες ημέρες δε νοούνται χωρίς τα αντιπροσωπευτικά αυτά γλυκά των Χριστουγέννων. Ομως ποιό από τα δύο αυτά γλυκά πρέπει να προτιμήσετε; Εάν ο διαιτολόγος σας (ο δυνάστης δηλαδή) σας επιτρέπει ένα γλυκό την ημέρα..., τι πρέπει να διαλέξετε τελικά, κουραμπιέ ή μελομακάρονο; Το Care σας παρέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα δύο αυτά Ελληνικά παραδοσιακά γλυκά και φυσικά η τελική επιλογή είναι δική σας!

Η βασική πληροφορία, που ενδιαφέρει και τους περισσότερους, είναι το πόσες θερμίδες έχει ένα μελομακάρονο ή ένας κουραμπιές. Συγκεκριμένος αριθμός θερμίδων, για το κάθε γλυκό, δεν μπορεί να καθοριστεί, διότι αυτό εξαρτάται από τα υλικά αλλά και από το μέγεθος του γλυκού.

Υπάρχουν δηλαδή μελομακάρονα και κουραμπιεδάκια "μπουκιές" αλλά και πολύ μεγαλύτερα. Υπάρχουν επίσης και πολλές παραλλαγές στις συνταγές, όπως διαφορά στους ξηρούς καρπούς, αλλά και προσθήκη επικάλυψης σοκολάτας.

Προκειμένου να μπορέσει γίνει η σύγκριση των δύο γλυκών, χρησιμοποιείται ένα κοινό παραδοσιακό μελομακάρονο (χωρίς γέμιση ή σοκολάτα) και ένας παραδοσιακός κουραμπιές. Και τα δύο γλυκά έχουν το κλασσικό τους μέγεθος (το βάρος κυμαίνεται στα 40-50γρ).

Η ενεργειακή αξία λοιπόν, οι θερμίδες που αποδίδει δηλαδή το μελομακάρονο ή ο κουραμπιές δεν έχουν σημαντική διαφορά. Κυμαίνονται γύρω στις 200 θερμίδες.

Μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν το μελομακάρονο που έχει τόσο σιρόπι και είναι και πιο βαρύ, να έχει παρόμοιες θερμίδες με τον κουραμπιέ. Η απάντηση είναι ότι το μελομακάρονο έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά, τα οποία αποδίδουν εννέα θερμίδες ανά γραμμάριο, ενώ είναι πιο πλούσια σε απλά σάκχαρα (μέλι και ζάχαρη) τα οποία αποδίδουν 4 θερμίδες ανά γραμμάριο.

Υπάρχουν όμως σημαντικές διαφορές στη διατροφική αξία των δύο γλυκών. Αρχίζοντας από τα λιπαρά που περιέχουν τα δύο γλυκά, ο κουραμπιές περιέχει πολύ περισσότερα κεκορεσμένα λιπαρά από το μελομακάρονο διότι το λίπος που χρησιμοποιείται για την παρασκευή του κουραμπιέ είναι μερικώς ή εξολοκλήρου βούτυρο.

Ομως ακόμα και αν δεν είναι εξολοκλήρου βούτυρο, το άλλο μέρος είναι κάποιο φυτικό λίπος το οποίο περιέχει μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά, τα οποία δεν είναι η καλύτερη επιλογή.

Αντίθετα το μελομακάρονο μπορεί να παρασκευαστεί με ελαιόλαδο, κάτι που το κάνει να υπερέχει σημαντικά έναντι του κουραμπιέ. Στη χειρότερη θα περιέχει κάποιο σπορέλαιο, οπότε και πάλι το ποσοστό κορεσμένων ή υδρογονωμένων λιπαρών θα είναι πολύ χαμηλό.

Τα υπόλοιπα βασικά συστατικά και των δύο γλυκών είναι το αλεύρι, οι ξηροί καρποί και το μέλι και η ζάχαρη για τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες αντίστοιχα.

Αν σας ενδιαφέρει λοιπόν μόνο η ενεργειακή αξία των γλυκών που θα φάτε, η επιλογή είναι δική σας. Αν όμως έχετε διατροφική συνείδηση και τις γιορτινές αυτές ημέρες, οι οποίες είναι από τη φύση τους φορτωμένες με αρκετά λιπαρά και κυρίως κορεσμένα (ζωικά), καλό θα ήταν να προτιμάτε τα μελομακάρονα, από τους κουρμαμπιέδες αφού τα πρώτα κερδίζουν τη "μάχη" στα διατροφικά σημεία.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.