αποστημα στη χοληδοχο κυστη | παρεση κ ματι | βροχικο ασθμα τα συμπτωματα | προλακτινη | αρθριτιδα αιτια

Δίαιτα: μια μεγάλη απόφαση


Η απόφαση να ξεκινήσουμε δίαιτα δεν είναι κάτι που μας χαροποιεί, αλλά δεν μπορεί να αφορά πάντα την... επόμενη Δευτέρα. Παρ΄ όλες τις ευγενικές παροτρύνσεις του συντρόφου μας ή ίσως και του γιατρού μας, το να αρχίζουμε να τρώμε κάθε μέρα ότι ακριβώς γράφει ένα χαρτί και να μετράμε ακόμα και τις μπουκιές μας, φαντάζει δύσκολο. Η σκέψη ότι πρέπει για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα να τρώμε διάφορα περίεργα φαγητά, τα οποία πρώτη φορά βλέπουμε στη ζωή μας και να στερηθούμε τις αγαπημένες μας συνταγές, μας αποθαρρύνει. Και φυσικά τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο όταν πρέπει να διαλέξουμε, ποια από τις διάφορες δίαιτες, που μας προτείνουν διάφοροι φίλοι και γνωστοί ή έχουμε διαβάσει σε κάποιο περιοδικό, θα ακολουθήσουμε.

Ποιά είναι τελικά η σωστή δίαιτα;

Δίαιτες υπάρχουν πάρα πολλές. Θα έχετε ακούσει για χημικές δίαιτες, για δίαιτες μεταβολισμού, για δίαιτες ανάλογα με την ομάδα αίματος και γενικότερα για "μαγικές" δίαιτες. Επίσης θα έχετε ακούσει για τις διάσημες δίαιτες που κατά καιρούς κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, αλλά και διεθνώς. Η αλήθεια όμως είναι ότι η απώλεια βάρους που πιθανόν να επιτυγχάνεται με την εφαρμογή μιας τέτοιας δίαιτας οφείλεται απλά και μόνο στις λίγες θερμίδες τις οποίες παρέχει. Πολύ απλά δηλαδή, γιατί τρως λιγότερο.

Δεν φαίνεται να υπάρχει, μέχρι σήμερα, ειδική δίαιτα αδυνατίσματος επιστημονικά τεκμηριωμένη. Ο περιορισμός της ενεργειακής πρόσληψης λοιπόν, αλλά ακόμα καλύτερα και της παράλληλης αύξησης της ενεργειακής κατανάλωσης (δηλαδή σωματική άσκηση), εξακολουθεί να αποτελεί τον πιό αποτελεσματικό και ασφαλή τρόπο απώλειας βάρους.

Τι πρέπει να κάνετε

Οταν αποφασίζετε να ακολουθήσετε κάποιο διαιτολόγιο απώλειας βάρους, θα πρέπει να γνωρίζετε κάποιες αρχές. Το διαιτολόγιο απώλειας βάρους θα πρέπει να ακολουθεί πάντα τις αρχές της σωστής διατροφής.

Ποικιλία - μέτρο - ισορροπία

Εάν θέλετε να μειώσετε το σωματικό σας βάρος, να επιτύχετε τη μέγιστη δυνατή απώλεια λιπώδους ιστού και όχι άλιπης μάζας και να μην επαναποκτήσετε τα χαμένα κιλά, θα πρέπει να τρώτε από όλες τις ομάδες τροφίμων. Οι υδατάνθαρακες θα πρέπει να ξεπερνούν πάντα το 50% της ενέργειας, οι πρωτεΐνες δε θα πρέπει να ξεπερνούν το 15% και τα λιπαρά δε θα πρέπει να ξεπερνούν το 30% της ημερήσιας προσλαμβανόμενης ενέργειας.

Μην επιδιώκετε να χάνετε γρήγορα κιλά. Ενα κιλό την εβδομάδα, αν χάνετε, ακούγεται ιδανικό. Έχετε υπομονή. Η δίατα είναι μαραθώνιος και όχι κατοστάρι.

Γυμναστείτε, κολυμπήστε, χορέψτε ή απλά περπατήστε

Προσπαθείστε να κινείστε όσο περισσότερο γίνεται. Εάν το γυμναστήριο σας απωθεί και σα λέξη μόνο, περπατάτε όσο το δυνατόν πιό συχνά. Η φυσική άσκηση εκτός από το ότι περιορίζει την απώλεια μυικού ιστού, βοηθάει στη διατήρηση μιας καλής φυσικής κατάστασης με όλα τα ευεργετικά επακόλουθα.

Συμβουλή από ειδικό

Εάν θεωρείστε ιδιαίτερα παχύσαρκοι ή έχετε κάποιο μεταβολικό νόσημα και πρέπει να χάσετε πολύ βάρος, θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευθείτε το γιατρό σας και φυσικά κάποιον ειδικό επιστήμονα (διατροφολόγο ή διαιτολόγο) οι οποίοι θα συνεργαστούν για να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα χωρίς να έχετε προβλήματα υγείας.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.