πιεση | τσιπουρο θερμιδες | τενς | τα στραγαλια επιτρεπονται σε δυσκοιλια ατομα; | χαμστερακια | ρυτίδες έκφρασης

- Δεν παχαίνει κι ομορφαίνει. - Σοβαρά;



Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών-BEUC και το ΙΝΚΑ καλωσορίζουν την πρόταση κανονισμού που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους τροφικούς ισχυρισμούς που αναγράφονται στις ετικέτες των προσυσκευασμένων τροφίμων.
Πάρα πολλοί από τους ισχυρισμούς που βρίσκουμε σήμερα στις ετικέτες των τροφίμων όπως «χωρίς συντηρητικά», «ευεργετικό», «χαρίζει ομορφιά και υγεία», «αποτοξινώνει τον οργανισμό» κ.α., είναι παραπλανητικοί, ασαφείς, και συνήθως αβάσιμοι. Επιπλέον, υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των κρατών μελών στον τρόπο επισήμανσης, παρουσίασης και διαφήμισης των τροφίμων.
Οι τροφικοί αυτοί ισχυρισμοί αυξάνονται συνεχώς και οι δημιουργούν στους καταναλωτές την εντύπωση ότι ορισμένα τρόφιμα είναι «το μαγικό χάπι» κατά των ασθενειών, του πάχους και υπέρ της καλής υγείας.
Η πρόταση αυτή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα που θα ενισχύσει το δικαίωμα των καταναλωτών στη σωστή και πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα τρόφιμα που επιλέγουν να καταναλώνουν, ιδιαιτέρως όσον αφορά τα τρόφιμα που προορίζονται για τα παιδιά.
Οι δέκα εντολές για τους διατροφικούς ισχυρισμούς των τροφίμων:
1. Οι ισχυρισμοί δεν πρέπει ποτέ να αποδίδουν σε ένα τρόφιμο ιδιότητες πρόληψης, αγωγής και θεραπείας ασθενειών. Αυτό το κάνουν τα φάρμακα.
2. Οι ισχυρισμοί δεν πρέπει να είναι παραπλανητικοί, διφορούμενοι ή ασαφείς.
3. Οι ισχυρισμοί δεν πρέπει να υπονοούν ότι το τρόφιμο μπορεί να αντικαταστήσει μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.
4. Οι ισχυρισμοί δεν πρέπει να ενθαρρύνουν κακές διατροφικές συνήθειες. Δεν πρέπει να προωθούνται τρόφιμα που είναι γνωστό ότι αυξάνουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τη διατροφή.
5. Ισχυρισμοί όπως «με 0 λιπαρά», «χωρίς λιπαρά» πρέπει να απαγορευτούν καθώς είναι παραπλανητικοί. Αυτό που χρειάζεται είναι πλήρης παράθεση των θρεπτικών συστατικών των τροφίμων
6. Οι κανόνες για τους τροφικούς και θρεπτικούς ισχυρισμούς θα πρέπει να εφαρμοστούν στις ετικέτες συσκευασίας, στη διαφήμιση, τα ενημερωτικά φυλλάδια και όλα τα σχετικά εργαλεία του μάρκετινγκ.
7. Οι ισχυρισμοί πρέπει να βασίζονται επιστημονικά δεδομένα και πρέπει να επιθεωρούνται σε τακτά διαστήματα.
8. Οι λειτουργικοί ισχυρισμοί πρέπει να βασίζονται σε γενικώς αποδεκτά επιστημονικά στοιχεία, τα οποία εξετάζονται σε τακτά διαστήματα.
9. Οι ισχυρισμοί περί προώθησης της υγείας θα πρέπει να εγκρίνονται πριν την διάθεση ενός προϊόντος στην αγορά.
10. Περισσότερη και καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών είναι απαραίτητη για να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ενημερωμένες επιλογές.

Η πρόταση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ιδιαιτέρως σημαντική και πρέπει να υποστηριχθεί και να προωθηθεί γρήγορα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παράπονα που έχουν καταγραφεί από το ΙΝΚΑ για την παραπλανητική διαφήμιση και τις μεθόδους πωλήσεων, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2003, έχουν φτάσει τα 2.804, ενώ όλο το 2002 κατεγράφησαν 2.456.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.