mys | διαγνωση μηνισκου | μεταδιδονται ιος οταν παιρνω αντιβιωση | υποταση | στιγμα μεσογειακης αναιμιας

Φρούτα, λαχανικά και δημητριακά για γερά οστά



Τα άτομα τρίτης ηλικίας τα οποία καταναλώνουν πολλά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά φαίνεται να έχουν πιο πυκνή οστική μάζα και να κινδυνεύουν λιγότερο από οστεοπόρωση, σύμφωνα με έρευνα Αμερικανών επιστημόνων που δημοσιεύεται στο τεύχος Ιουλίου του επιστημονικού περιοδικού American Journal of Clinical Nutrition.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες υπάρχουν πολλές έρευνες που έχουν δείξει ότι το ασβέστιο και η βιταμίνη D, προστατεύουν την υγεία των οστών, όμως δεν είναι γνωστή η επίδραση άλλων θρεπτικών συστατικών στη διατήρηση της οστικής μάζας.

Οι επιστήμονες μελέτησαν περισσότερα από 900 άτομα τρίτης ηλικίας (69-93 ετών), από τα οποία συγκέντρωσαν πληροφορίες για τις διατροφικές τους συνήθειες και παράλληλα μέτρησαν και την οστική τους μάζα σε διάφορα σημεία του σώματος.

Οι συμμετέχοντες κατηγοριοποιήθηκαν ανάλογα με τις διατροφικές τους συνήθειες και πιο συγκεκριμένα ανάλογα με τα τρόφιμα από τα οποία προσλάμβαναν την περισσότερη ενέργεια (Θερμίδες).Οι έξι ομάδες ήταν οι εξής: 1) κρέας, γαλακτοκομικά και ψωμί, 2) κρέας και γλυκά αρτοσκευάσματα, 3) γλυκά αρτοσκευάσματα, 4) αλκοόλ, 5) γλυκά και 6) φρούτα, λαχανικά και δημητριακά.

Οι άνδρες και οι γυναίκες που κατανάλωναν κυρίως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα στη μέτρηση οστικής πυκνότητας.

Στις γυναίκες τα χειρότερα αποτελέσματα παρατηρήθηκαν στην ομάδα που κατανάλωνε πολλά γλυκά όπου η μέτρηση οστικής μάζας στην περιοχή των γοφών έδειξε σχεδόν 12% χαμηλότερη οστική μάζα, σε σχέση με τις γυναίκες που κατανάλωναν κυρίως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά.

Φαίνεται λοιπόν ότι δεν είναι μόνο το ασβέστιο και η βιταμίνη D (που βρίσκονται κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα), που συμμετέχουν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης στην τρίτη ηλικία, αλλά είναι και ο υγιεινός τρόπος διατροφής που περιλαμβάνει άφθονα φρούτα λαχανικά και δημητριακά, τα οποία προσφέρουν μία σειρά πολύτιμων θρεπτικών συστατικών.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.