κοιλιακη ταχυκαρδια συμπτωματα | melitaios | κροταφικη αρτηριτιδα | στιγμα | tsimpouria

Οι ξηροί καρποί φίλοι της καρδιάς



Τρώγοντας μία χούφτα ξηρούς καρπούς, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθειες, σύμφωνα με έρευνα Αμερικανών επιστημόνων, που δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Archives of Internal Medicine.

Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ μελέτησαν περισσότερους από 21.000 άνδρες γιατρούς στις ΗΠΑ, για μία χρονική περίοδο 17 ετών.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα συμπλήρωσαν διατροφικά ερωτηματολόγια, καθώς και ερωτηματολόγια για το ιατρικό ιστορικό και τον τρόπο ζωής τους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 20% των συμμετεχόντων έτρωγε σπάνια ή και καθόλου ξηρούς καρπούς, περίπου το 25% κατανάλωνε περίπου 30 γραμμάρια ξηρούς καρπούς την εβδομάδα, ενώ μόλις το 15% κατανάλωνε ξηρούς καρπούς, δύο με τέσσερις φορές την εβδομάδα. Το ποσοστό των ατόμων που κατανάλωνε ξηρούς καρπούς πέντε φορές την εβδομάδα ή περισσότερο δεν ξεπερνούσε το 6%.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι όσοι κατανάλωναν ξηρούς καρπούς σε συχνότητα μεγαλύτερη από δύο φορές την εβδομάδα (σε ποσότητα περίπου 30γρ) είχαν 47% μειωμένο κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους από αιφνίδιο θάνατο που οφείλεται σε ανακοπή καρδιάς.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα συγκεκριμένα αποτελέσματα μπορεί να οφείλονται και σε άλλους παράγοντες. Γενικότερα τα άτομα που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς ήταν νεότερα σε ηλικία, ασκούνταν περισσότερο, κάπνιζαν λιγότερο και δεν είχαν υψηλά επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

Η διατροφική αξία των ξηρών καρπών είναι πολύ σημαντική καθώς αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, μαγνησίου και καλίου, ενώ περιέχουν ακόρεστα λιπαρά.

Παράλληλα κάποιοι συγκεκριμένοι ξηροί καρποί όπως για παράδειγμα τα καρύδια είναι πλούσιοι σε α-λινολενικό οξύ, το οποίο αποτελεί απαραίτητο λιπαρό οξύ και έχει βρεθεί ότι μπορεί να προλαμβάνει τις καρδιακές αρρυθμίες.

Από την άλλη μεριά θα πρέπει να υπάρχει μέτρο στην κατανάλωσή τους, καθώς η υψηλή περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε λιπαρά, αυξάνει σημαντικά και την ενεργειακή τους αξία, με αποτέλεσμα να αποδίδουν αρκετές θερμίδες.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.