καρκινος μυτης συμπτωματα | Για να εχει καποιος ανοσια στην ηπατητιδα Β τι αντιγονα πρεπει να εχει?

Γιατί είναι απαραίτητο το λίπος στη διατροφή


Τα λιπίδια (ή λιπαρά) αποτελούν ένα πολύ σημαντικό θρεπτικό συστατικό. Μαζί με τις πρωτεΐνες και τους υδατάνθρακες, τα λιπίδια αποτελούν τα τρία μακροδιατροφικά συστατικά, τα οποία παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό. Τα λιπαρά πρέπει να βρίσκονται καθημερινά στο διαιτολόγιο, αν και αυτό είναι αναπόφευκτο καθώς οι περισσότερες τροφές περιέχουν κάποιο, ακόμα και μικρό ποσοστό λίπους. Και ενώ όλοι ακούμε ότι πρέπει τα λιπαρά να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα και ότι απαιτείται η μείωση των λιπαρών για την καλή υγεία της καρδιάς, τα λιπαρά πρέπει να βρίσκονται καθημερινά στη διατροφή και μάλιστα να αποτελούν τουλάχιστον το 30% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης.

Τα λιπαρά αποτελούν την πιο "πυκνή" πηγή ενέργειας, αποδίδοντας 9 θερμίδες (KCal)/γραμμάριο, ενώ οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες αποδίδουν 4 KCal/γραμμάριο.

Τα λιπαρά παρέχουν τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, όπως είναι το λινολεϊκό οξύ, το οποίοι είναι απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Επιπλέον τα λιπαρά είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος, τη ρύθμιση του μεταβολισμού της χοληστερόλης και την παραγωγή των ορμονών.

Τα λιπαρά χρειάζονται για τη μεταφορά αλλά kαι την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών, δηλαδή των Α,Ε,D και Κ, ενώ βοηθά και τον οργανισμό να χρησιμοποιεί πιο αποδοτικά τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες.

Ο οργανισμός χρησιμοποιεί τα λιπαρά κυρίως για την παραγωγή ενέργειας, ενώ το υπόλοιπο αποθηκεύεται. Ενας μέρους του λίπους στον οργανισμό κυκλοφορεί στο αίμα, αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους αποθηκεύεται με τη μορφή λιπώδους ιστού (λιποκύτταρα).

Τα λιποκύτταρα όχι μόνο αποτελούν αποθήκες ενέργειας για τον οργανισμό αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο στη "θερμομόνωση" του σώματος αλλά και την υποστήριξη ζωτικών οργάνων του σώματος.

Τα λιπαρά πρέπει να αναφέρονται πάντα σε πληθυντικό καθώς δεν υπάρχει μόνο ένας τύπος. Αποτελούνται από τα τρία βασικά στοιχεία από τα οποία αποτελούνται και οι υδατάνθρακες, δηλαδή άνθρακα υδρογόνο και οξυγόνο.

Η μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε άνθρακα και υδρογόνο και η μικρότερη περιεκτικότητα σε οξυγόνο κάνει τα λιπαρά να αποδίδουν πολύ περισσότερες θερμίδες από τους υδατάνθρακες.

Τα λιπαρά ουσιαστικά είναι συνδυασμοί πολλών διαφορετικών λιπαρών οξέων, τα οποία χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Τα κορεσμένα και τα ακόρεστα. Τα ακόρεστα με τη σειρά τους χωρίζονται σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα.

Εκτός από το ό,τι είναι απαραίτητα για τον οργανισμό, τα λιπαρά χαρίζουν σε πολλές τροφές πολύ ευχάριστο άρωμα και γεύση, ενώ η αργή απορρόφησή τους, σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες παίζει σημαντικό ρόλο στον κορεσμό και την αίσθηση πληρότητας μετά το γεύμα.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.