τι φρουτα να τρωω για την χοληστερινη | συριγγιο | γονοκοκκικη ουρηθρίτιδα | αντιμετώπιση σύριγγιου φυσικά

ΚΕΠΚΑ: Ο Ελληνας καταναλωτής και οι καταναλωτικές οργανώσεις



Αρνητικοί εμφανίζονται, στην πλειοψηφία τους, οι Έλληνες στην εγγραφή τους σε κάποια από τις ενώσεις καταναλωτών που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα, αν και δηλώνουν ότι τις εμπιστεύονται και πιστεύουν ότι μπορούν να τους βοηθήσουν στις συναλλαγές τους. Τα παραπάνω προκύπτουν από στοιχεία έρευνας που εκπόνησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και η οποία παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο του κέντρου κ. Ν. Τσεμπερλίδη, με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας του καταναλωτή.

Συγκεκριμένα στην έρευνα του ΚΕΠΚΑ, που πραγματοποιήθηκε από τις 15 Φεβρουαρίου μέχρι τις 8 Μαρτίου του 2002, σε δείγμα 1.000 ατόμων, μόνο το 22,2% σε πανελλαδικό επίπεδο και 6,2% σε επίπεδο Θεσσαλονίκης, οι καταναλωτές επιθυμούν να γίνουν μέλη σε κάποια καταναλωτική οργάνωση, ενώ το 58% και το 88,4% αντίστοιχα δήλωσαν κατηγορηματικά όχι σ’ αυτό το ενδεχόμενο.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων μόνο το 3,2% σε πανελλαδικό επίπεδο και 0,4% στη Θεσσαλονίκη είναι μέλη σε κάποια οργάνωση καταναλωτών.

Πάντως ένας στους δύο Έλληνες (ποσοστό 57,1%) και δύο στους τρεις θεσσαλονικείς καταναλωτές (ποσοστό 64,9%) εμπιστεύονται τις ενώσεις καταναλωτών και δηλώνουν ότι μπορούν να βοηθηθούν από αυτές ουσιαστικά στην επίλυση κάποιας καταναλωτικής διαφοράς.

Στο μεταξύ δύο στους τρεις Έλληνες καταναλωτές έχουν συχνά ή πολύ συχνά παράπονα για αγαθά ή υπηρεσίες, ωστόσο οι περισσότεροι (εννέα στους δέκα) δε χρειάστηκε ποτέ να επικοινωνήσουν με κάποια από αυτές, αν και δηλώνουν, σε ποσοστό 70%, ότι γνωρίζουν την ύπαρξή τους.

Μεγαλύτερα προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ηλικίας από 40 χρονών και πάνω. Ειδικότερα σε πανελλαδικό επίπεδο ποσοστό 68,8% αισθάνεται συχνά ή πολύ συχνά ότι έχει παράπονα από τα αγαθά που αγοράζει ή τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ενώ σε επίπεδο Θεσσαλονίκης το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 60,3%.

Παράλληλα μόνο το 3,4% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι γνωρίζει πολύ καλά τα δικαιώματά του (2,5% στη Θεσσαλονίκη), το 34,7% δήλωσε ότι τα γνωρίζει καλά (37,2% στη Θεσσαλονίκη), ενώ το 44,3% δήλωσε ότι τα γνωρίζει ελάχιστα (44,2% στη Θεσσαλονίκη) και ποσοστό 17,6% καθόλου (16,1% στη Θεσσαλονίκη).

Το ΚΕΠΚΑ κατά το 2001 δέχτηκε περισσότερες από 12.000 καταγγελίες –παράπονα. Η πλειοψηφία αυτών, ποσοστό 25%, αφορούσαν παράπονα για τις παρεχόμενες υπηρεσίες από τα ινστιτούτα αδυνατίσματος. Ακολουθούσαν, με ποσοστό 21%, οι καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, για παραπλανητικές διαφημίσεις (11%), για χρονομεριστικές μισθώσεις (9%), για την παροχή υπηρεσιών από τις ΔΕΚΟ (8%), για ακατάλληλα τρόφιμα (7%) και για τράπεζες–πιστωτικές κάρτες (6%), ενώ ένα 13% αφορούσε καταγγελίες και παράπονα για διάφορες συναλλαγές.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.