Γενετική και Βιολογικός πόλεμος: Ενας θανάσιμος συνδυασμός

Γενετική και Βιολογικός πόλεμος: Ενας θανάσιμος συνδυασμόςΟ βιολογικός πόλεμος, η προσπάθεια δηλαδή εξολόθρευσης του εχθρού με την πρόκληση θανατηφόρων επιδημιών, υπήρξε πάντα μια από τις μεγάλες φοβίες της ανθρωπότητας. Στην εποχή της γενετικής παρέμβασης, παθήσεις σπάνιες, όπως ο άνθρακας και η αλλαντίαση ή παθήσεις που έχουν εξαλειφθεί, όπως η ευλογιά, μπορούν να μετατραπούν σε θανάσιμα όπλα. Η μυστικοπάθεια και η παραπληροφόρηση που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο πεδίο, κάνουν το φόβο ακόμη μεγαλύτερο. Ο κίνδυνος ελλοχεύει και η είδηση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, ότι η βιοτεχνολογία είναι σε θέση να δημιουργήσει ακόμη πιο επιθετικά και θανατηφόρα βακτηρίδια, κάνει το τοπίο ακόμη πιο σκοτεινό.

Ερευνητές από την Αυστραλία, στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν με γενετική παρέμβαση, ένα μέτρο αντισύλληψης των ποντικών της υπαίθρου για τον έλεγχο της πανώλης , δημιούργησαν κατά λάθος, ένα θανατηφόρο στέλεχος ευλογιάς στα ποντίκια, το οποίο μοιάζει εξαιρετικά με την εξαφανισμένη ευλογιά των ανθρώπων.

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού, επιστήμονες ειδικοί στη γενετική προειδοποιούν ότι πολλές θανατηφόρες παθήσεις, μπορούν να υποστούν γενετική προσαρμογή και να μετατραπούν σε βιολογικά όπλα μαζικής εξόντωσης.

Πιο συγκεκριμένα, το βακτήριο του άνθρακα, το οποίο προκαλεί μια από τις πιο θανατηφόρες νόσους, σήμερα αντιμετωπίζεται επαρκώς με αντιβιοτικά. Σύμφωνα με τον Δρ. Alistair Hay, βιολόγο, ειδικό σε θέματα βιολογικού πολέμου στο Πανεπιστήμιο του Leeds, ‘ο άνθρακας μπορεί να υποστεί γενετική παρέμβαση και να γίνει ανθεκτικός στα αντιβιοτικά, προκαλώντας έτσι εκτεταμένες επιδημίες’.

Σήμερα, έχουν αποκωδικοποιηθεί ήδη οι γενετικές ακολουθίες της φυματίωσης και της χολέρας και ακολουθούν ο άνθρακας και η λέπρα. Οι ειδικοί στο συγκεκριμένο θέμα ανησυχούν μήπως γίνει για ακόμα μία φορά κακή χρήση της γνώσης. Αλλωστε το παράδειγμα της πυρηνικής ενέργειας είναι πάντα επίκαιρο.