στεατόρροια | pathiseis agona | ηπατιτιδα διαγνωση | αλλεργικο βρογχικο ασθμα αντιμετωπιση | ρετινολη

H δυστυχία του υπερκαταναλωτισμού



Προσπαθώντας να ξεφύγει από την μονοτονία της καθημερινότητας και ψάχνοντας για υποκατάστατα που θα αναπληρώσουν το κενό που αφήνει μέσα του η ανεπάρκεια των ανθρώπινων σχέσεων, ο σύγχρονος άνθρωπος καταφεύγει στην υπερκατανάλωση. Η πρόσκαιρη ικανοποίηση όμως που αισθάνεται τη στιγμή της αγοράς αντικαθίσταται πολύ γρήγορα από την κατάθλιψη, με συνέπεια να καταφεύγει σε νέες αγορές, αποφεύγοντας έτσι να έρθει αντιμέτωπος με την ουσία των προβλημάτων του. Το φαινόμενο αυτό έρχεται να το επιβεβαιώσει έρευνα που έγινε στην Βρετανία από την εταιρεία Publicis, σύμφωνα με την οποία η καταναλωτική μανία όχι μόνο δεν ανακουφίζει τον αγοραστή αλλά έχει πολλές πιθανότητες να του επιτείνει τη θλίψη και τη δυστυχία.

Η έρευνα έγινε σε χίλια περίπου άτομα, τα οποία, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο, δήλωσαν ότι πολύ συχνά, όταν νοιώθουν θλίψη, καταφεύγουν στις αγορές προκειμένου να τους φτιάξει η διάθεση. Ωστόσο, παραπάνω από τους μισούς ερωτηθέντες ομολόγησαν, ότι όσο πιο μεγάλη ήταν η στενοχώρια, τόσο πιο άχρηστες ήταν οι αγορές που έκαναν.

Πιο ευάλωτες στην πρακτική αυτού του είδους παρουσιάζονται οι γυναίκες, οι νεότεροι στην ηλικία και οι πιο εύποροι. Οπως αναφέρεται στην έρευνα, το αποτέλεσμα μετά την άχρηστη αγορά είναι η επίταση της θλίψης και η έντονη αίσθηση ότι ο καταναλωτής έπεσε θύμα κάποιας παραπειστικής διαφήμισης ή κάποιου επιτήδειου πωλητή.

Το φαινόμενο τείνει να πάρει επιδημικές διαστάσεις, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, το 33% των καταναλωτών εμφανίζουν εθισμό στη δαπάνη και στις 'βιαστικές ή περιττές αγορές', με αποτέλεσμα να βυθίζονται ολοένα και περισσότερο σε υπέρογκα χρέη.

Ο Δρ Ολιβερ Τζέιμς, ειδικός ψυχολόγος, ερμηνεύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας δήλωσε, ότι 'ο σύγχρονος άνθρωπος βρίσκεται παγιδευμένος σε έναν πολιτισμό κερδισμένων και χαμένων, όπου επικρατεί η δοξασία ότι η κοινωνική καταξίωση θα φέρει και την ευημερία. Τελικά, όπως αποδεικνύεται, αυτό απλώς δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα'.

'Η κοινωνία δεν αντέχει άλλο αυτές τις πρόσκαιρες και σύντομες συγκινήσεις' δηλώνει η Κα Λούσι Πέρντι, υπεύθυνη της έρευνας, τονίζοντας, ουσιαστικά ότι 'η καταναλωτική θεραπεία' δημιουργεί πιο δυστυχισμένους καταναλωτές και πιο πλούσιους εμπόρους.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.