σταδια υπνου | θωρακας | περιοδοντικο αποστημα | παχυβλεννογονίτιδα | νεκρωση δοντιου | πως καις 1 θερμιδα

Ρυτίδες: Η διατροφή κάνει τη διαφορά



Λιγότερες ρυτίδες και πιο λείο δέρμα, απλά και μόνο με προσεγμένη διατροφή. Η Μεσογειακή δίαιτα, για μία ακόμα φορά, φαίνεται να υπερέχει. Βασικά χαρακτηριστικά της όπως η υψηλή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και ακόρεστων λιπαρών, προστατεύουν το δέρμα από τα σημάδια του χρόνου, όπως προκύπτει από μελέτη που έγινε στα πλαίσια της διεθνούς έρευνας με θέμα 'Διατροφικές συνήθειες στην τρίτη ηλικία'. Η προστατευτική δράση αυτών των τροφών οφείλεται σύμφωνα με τους ερευνητές, στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως οι βιταμίνες A, C και Ε, τα φλαβονοειδή και οι πολυφαινόλες. Τα στοιχεία αυτά δημοσιεύονται στο τεύχος Φεβρουαρίου του επιστημονικού περιοδικού Journal of the American College of Nutrition.

Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν περισσότερα από 400 άτομα ηλικίας άνω των 70 ετών. 177 Ελληνες της Μελβούρνης, 69 Ελληνες που κατοικούν σε αγροτική περιοχή της Ελλάδος, 48 Αυστραλοί και 159 Σουηδοί. Μελετήθηκαν οι διατροφικές τους συνήθειες καθώς και η ποιότητα του δέρματος, ιδιαίτερα σε περιοχές που εκτίθονται στον ήλιο όπως το πρόσωπο.

Η πρόσληψη σε επίπεδο τροφών και θρεπτικών συστατικών μελετήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων και η γήρανση του δέρματος μετρήθηκε με τη μικροτοπογραφική μέθοδο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τροφές όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί τα όσπρια αλλά και τα πολύσπορο ψωμί, κάνουν το δέρμα πιο λείο και περιορίζουν την ανάπτυξη των ρυτίδων.

Παράλληλα, ευεργετικές ιδιότητες έχει και ο περιορισμός των τροφών όπως το κόκκινο κρέας, το βούτυρο αλλά και τα γλυκά, τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λίπη.

Οι ουσίες αυτές προστατεύουν το δέρμα από την έκθεσή του στην ηλιακή ακτινοβολία και από τις επιδράσεις της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, παράγοντες που έχουν συσχετιστεί με την πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία περιέχονται κατά μεγάλο ποσοτό στο ελαιόλαδο είναι περισσότερο ανθεκτικά στις οξειδώσεις, σε σχέση με τα πολυακόρεστα. Η χρήση λοιπόν του ελαιολάδου ως αποκλειστικό προστιθέμενο λίπος στη διατροφή μπορεί να παρέχει αντιρυτιδική προστασία.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.