σκολιοση. επιπτοση θεραποια απο τη δημιουργιτε | μυς στο ποδι | εχινοκοκκος ωμο κρεας | περιτομη γυναικων

Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 3ος


Ποιός είναι ο τρίτος κανόνας;

Στην παρασκευή του φαγητού θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο πρώτης ποιότητας υλικά, και τα κατάλληλα μπαχαρικά ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του ατόμου. Επίσης τα υλικά αυτά θα πρέπει να τα βρίσκει κανείς στην περιοχή που μένει και να είναι όντως "της εποχής". Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει σάπιες ντομάτες για να φτιάξει τη σάλτσα για τα μακαρόνια του και δεν θα το κάνει ποτέ. Αλλά εξίσου σημαντικό είναι να μην χρησιμοποιεί (φρέσκες έστω, αλλά του θερμοκηπίου) ντομάτες τα ...Χριστούγεννα, ούτε καν ντομάτα πελτέ ή κονσέρβα, που έχει ημερομηνία λήξης για μετά από μερικά χρόνια. Σήμερα με τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας και τα θερμοκήπια, υπάρχει η δυνατότητα να παραβιάζει ο άνθρωπος κάθε φυσικό ρυθμό.

Οι κακοί συνδυασμοί των τροφών

Ο συνδυασμός επίσης των διαφόρων φαγητών που θα καταναλωθούν στο ίδιο γεύμα πρέπει να είναι σωστός και κατάλληλος για το συγκεκριμένο άτομο. Σύμφωνα με το πανάρχαιο Αγιουρβεδικό σύστημα Ιατρικής, ορισμένα φαγητά δεν θα πρέπει να συνδυάζονται, και αυτό διότι δυσκολεύεται η πεπτική διαδικασία. Όλα τα φαγητά έχουν τη δικιά τους χαρακτηριστική γεύση, ενέργεια και δράση στον οργανισμό του ανθρώπου και θα πρέπει να προσέχει ο καθένας να εκμεταλλεύεται όλα τα ωφέλιμα και να απορρίπτει οτιδήποτε τον βλάπτει.

Υπάρχουν ορισμένα κλασσικά παραδείγματα από κακούς συνδυασμούς τροφών όπως τα πέντε αυτά που ακολουθούν:

1.- Όχι συνδυασμός φαγητών στο ίδιο γεύμα που έχουν αντίθετες ποιότητες, όπως για παράδειγμα το γάλα (που δροσίζει τον οργανισμό) μαζί με ψάρι (που έχει θερμαντική δράση).
2.- Όχι στο ίδιο γεύμα γάλα με γιαούρτι.
3.- Όχι ανάμιξη γάλακτος ή γιαουρτιού με όξινα φρούτα (όπως το πορτοκάλι, μανταρίνι, ακτινίδιο), αμυλώδη (πατάτα, μακαρόνια, ψωμί), ζωική πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι, αυγό), ντομάτα και μελιτζάνα.
4.- Όχι ανάμιξη πολλών ζωικών πρωτεϊνών (όπως αυγά ομελέτα με ζαμπόν, με κρέας ή κοτόπουλο, κλπ).
5.- Γενικά όχι συνδυασμός φρούτων με μαγειρεμένα φαγητά στη διάρκεια του ίδιου γεύματος. Τα φρούτα είναι καλό να τρώγονται μόνα τους, ή έστω στην αρχή ενός ελαφρού γεύματος και να μην είναι ούτε άγουρα αλλά ούτε και υπερβολικά ώριμα.

Εάν μερικά κατ’ αρχήν ασύμβατα τρόφιμα μαγειρευτούν ταυτόχρονα στην ίδια κατσαρόλα (όπως γίνεται για παράδειγμα με τις σούπες), τότε τα φαγητά αυτά "λύνουν τις διαφορές τους" μέσα στην κατσαρόλα κατά τη διάρκεια του βρασμού και έτσι το τελικό αποτέλεσμα στο πιάτο μας είναι ευκολοχώνευτο και γενικότερα πολύ υγιεινό.

Τα πρίν και τα μετά...

Στο ξεκίνημα του φαγητού, για να διεγερθεί η πεπτική φωτιά, μπορεί κανείς να μασήσει μία με δύο πολύ λεπτές φέτες από φρέσκια ρίζα ginger τις οποίες θα έχει αφήσει για λίγη ώρα μέσα σε φρέσκο χυμό από λεμόνι και θα έχει πασπαλίσει με λίγους κόκκους αλάτι. Η διαδικασία αυτή, ξυπνάει τους σιελογόνους αδένες, καθαρίζει το στόμα και τη γλώσσα και βάζει σε "συναγερμό" τους γευστικούς κάλυκες. Τα Πύρινα άτομα μπορούν να παραλείψουν αυτή τη χρήση του ginger, αλλά τα Υδάτινα θα τη βρούν πολλή χρήσιμη.

Στο τέλος του φαγητού, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει αντί για το καθιερωμένο στη Δύση "επιδόρπιο" με φρούτο / γλυκό / λικέρ / καφέ..., κάτι το οποίο θα τον βοηθήσει στη σωστή πέψη του φαγητού που μόλις κατανάλωσε. Έτσι υπάρχουν διάφορες συνταγές ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του κάθε ανθρώπου, και από αυτές η πιό απλή και εύκολα εφαρμόσιμη από όλους είναι αυτή που ακολουθεί:

ΥΔΑΤΙΝΑ ΑΤΟΜΑ:Μείγμα γιαουρτιού με νερό σε αναλογία 1 προς 3, με λίγη σκόνη από ginger ή μαύρο πιπέρι ή ψιλοκομμένη καυτερή πιπεριά.

ΠΥΡΙΝΑ ΑΤΟΜΑ: Μείγμα γιαουρτιού με νερό σε αναλογία 3 προς 1, με λίγη σκόνη κάρδαμου ή κορίανδρου και λίγη μαύρη ζάχαρη ή σιρόπι από σφένδαμο (maple syrup).

ΑΕΡΙΝΑ ΑΤΟΜΑ: Μείγμα γιαουρτιού με νερό περίπου μισό μισό, με λίγο φρέσκο χυμό από λεμόνι, λίγο αλάτι και σκόνη ginger ή λίγη σκόνη κύμινο.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.