ενέργεια δελτοειδή | διαρροια και εμφραγμα | αρρυθμιες καρδιας συμπτωματα

Τυροφαγία πριν την Σαρακοστή


Η εβδομάδα της Τυρινής αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για όσους θα νηστέψουν, να καταναλώσουν ζωικές τροφές. Τα τυριά αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους. Η Καθαρά Δευτέρα που έρχεται θα σημάνει την έναρξη της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Η εβδομάδα αυτή απαιτεί να καταναλώσετε εδέσματα με βάση το τυρί. Από παραδοσιακές τυρόπιτες και σαγανάκια μέχρι λαχταριστές μακαρονάδες με τυρί τριμμένο και σουφλέ τυριών. Η επιλογή είναι δύσκολη μια και δεν είναι μόνο η ποικιλία των φαγητών που έχουν σα βάση το τυρί αλλά είναι και η μεγάλη ποικιλία των παραδοσιακών και εισαγόμενων τυριών που διαθέτει η αγορά.

Προτιμήστε Ελληνικά

Εάν λοιπόν τα αποφασίσατε να τηρήσετε το έθιμο που επιτάσει η εβδομάδα της Τυρινής, θα πρέπει και να διαλέξετε τα Ελληνικά Παραδοσιακά τυριά από τα ξένα. Η επιλογή δεν είναι εύκολη υπόθεση ούτε κι εδώ. Φέτα, κεφαλοτύρι, κασέρι, κεφαλογραβιέρα, μυζήθρα είναι μόνο μερικά από τα τυριά που μπορείτε να επιλέξετε. Και φυσικά η κάθε περιοχή της Ελλάδας δίνει το δικό της ξεχωριστό τυρί.

Εάν λοιπόν αναζητάτε τυρί με Ονομασία Προέλευσης μπορείτε να διαλέξτε Γραβιέρα Κρήτης, Νάξου ή Αγράφων, Μπάτζο, Βικτώρια Θεσ/νίκης, Φορμαέλλα Αράχωβας Παρνασσού, Λαδοτύρι Μυτιλήνης, Σαν Μιχάλη, Μετσοβόνε, Ξινομυζήθρα Κρήτης, Καλαθάκι Λήμνου, Κατίκι Δομοκού, Πηχτόγαλο Χανίων και Ανεβατό. Το κάθε ένα με τη δική του ξεχωριστή γεύση.

Μην ξεχνάτε τα λιπαρά.

Ωραία και καλά όλα αυτά με τα τυριά και την εβδομάδα της Τυρινής. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα παραβλέψουμε τα λιπαρά που περιέχουν τα τυριά. Στα πιο άπαχα από τα Ελληνικά τυριά συγκαταλλέγεται η φέτα, με ποσοστό λίπους που κυμαίνεται κοντά στο 25%. Τα κίτρινα τυριά όμως, περιέχουν πολύ περισσότερα λιπαρά που πολλές φορές ξεπερνούν και το 40%.

Μην ξεχνάτε βέβαια ότι τα λιπαρά των τυριών είναι ζωικά λιπαρά, δηλαδή κορεσμένα. Δεν πρέπει λοιπόν να γίνει κατάχρηση. Συνδυάστε τα με υδατάνθρακες και περιορίστε τα προστιθέμενα λίπη. Εάν δηλαδή φτιάξετε κάποια μακαρονάδα με τυρί φροντίστε να μη χρησιμοποιήσετε πολύ λάδι ή βούτυρο για να ΄κάψετε΄τα μακαρόνια. Εάν έχουν κάποια σάλτσα το 'κάψιμο' αυτό είναι περιττό.

Το κλασσικό Ελληνικότατο ψωμοτύρι αποτελεί ίσως μία από τις καλύτερες επιλογές για κολατσιό, είτε βρίσκεστε στο σπίτι, είτε στο γραφείο. Αρκεί η ποσότητα του τυριού που θα καταναλώσετε να μην είναι μεγάλη. Είναι σαφώς προτιμότερο από κάτι που θα αγοράζατε από έξω, όπως τυρόπιτα, κρουασάν ή κάποιο μπέργκερ.

Φυσικά τα τυριά δεν παύουν να αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ασβεστίου. Από όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα τυριά είναι αυτά που περιέχουν το περισσότερο ασβέστιο. Μάλιστα όσο πιο λιπαρό είναι κάποιο τυρί, τόσο περισσότερο ασβέστιο περιέχει, κατά κανόνα. Απολαύστε λοιπόν τα τυριά, αλλά πάντα με μέτρο. Ισως εσείς που θα νηστέψετε τελικά, να δικαιούστε λίγο παραπάνω αυτή την εβδομάδα.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.