βουβωνοκηλη | ολιστικη διατροφη | συμπτωματα μικροβιακης λοιμωξης | τι ειναι το μορφωμα στο στηθος

Για ασφαλές τρέξιμο (jogging)


Το να διαλέξεις τη σωστή επιφάνεια για τρέξιμο είναι τόσο σημαντικό όσο το να διαλέξεις το σωστό παπούτσι τρεξίματος. Το κλειδί είναι να διαλέξεις επιφάνειες οι οποίες θα αφομοιώσουν τον κραδασμό και όχι να τον περάσουν σε όλο το πόδι. Όταν αλλάζεις από ένα είδος επιφανείας σ΄ ένα άλλο, είναι σημαντικό να είσαι ενήμερος για τους κινδύνους του καθενός. Κάθε απότομη αλλαγή επιφάνειας μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα έναν τραυματισμό της ποδοκνημικής, ή του γονάτου .

Οι καλύτερες επιφάνειες για τρέξιμο

Οι καλύτερες επιφάνειες για τρέξιμο είναι οι σταθερές, επίπεδες, ομαλές (λείες) και όχι πολύ σκληρές. Γενικά οι δρόμοι είναι επιτρεπτοί για τρέξιμο, αλλά έχουν βαθμιαία κλίση για το στράγγισμα του νερού. Αυτή η κλίση μπορεί να προκαλέσει στα πόδια κλίση προς τα έξω ή προς τα μέσα με κίνδυνο τραυματισμού.

Τα πεζοδρόμια είναι κατάλληλα για τρέξιμο, αλλά θέλει μεγάλη προσοχή, διότι πολλά από αυτά έχουν ανώμαλες επιφάνειες με ρωγμές και σε αναγκάζουν να πηδάς κατά διαστήματα σε κάθε γωνία.
Το γρασίδι είναι κατάλληλο για τρέξιμο αφού είναι επίπεδο και κοντό. Ωστόσο αν το γρασίδι είναι μακρύ, είναι δύσκολο να δεις αυλάκια και λάκκους.

Τα μονοπάτια είναι παρόμοια με το γρασίδι και είναι κατάλληλα για τρέξιμο. Προσοχή όμως για αυλάκια και πεσμένους θάμνους. Το τρέξιμο στην παραλία μπορεί να γίνει δύσκολο για τα πόδια και για τα γόνατα. Η παραλία έχει κλίση και αναγκάζει τα πόδια σου να δουλέψουν ανώμαλα. Αν τρέχεις στην παραλία, να τρέχεις με χαμηλή παλίρροια όταν η παραλία είναι επίπεδη. Να είσαι έτοιμος να αλλάζεις συχνά διεύθυνση.

Οι στίβοι είναι πολύ επίπεδοι και ομαλοί και παρέχουν ελαστικότητα η οποία χρειάζεται. Ωστόσο, μερικοί στίβοι έχουν μπετόν από κάτω το οποίο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα δυσμενείς συνέπειες. Το να τρέχεις στην εξωτερική λωρίδα βοηθάει στο να αποφεύγεις τους τραυματισμούς. Οι εσωτερικοί στίβοι έχουν βαθμιαία κλίση, οπότε το να αλλάζεις διευθύνσεις συχνά είναι σημαντικό.

Ο ηλεκτρικός διάδρομος είναι πολύ καλός για τα γόνατα, τα πόδια και τους αστραγάλους. Η επιφάνεια είναι πολύ καλή και συνιστάται για αυτούς που έχουν τραυματισμούς στους ιστούς.
Οι δρομείς από όλο τον κόσμο βαθμολόγησαν τις παρακάτω επιφάνειες σε μια σκάλα από 1 (απαγορευτικό) έως 10 (άριστο):
Γρασίδι 9.5
Ξύλινο δάπεδο 9
Χώμα 8
Στίβος 7
Διάδρομος 6.5
’σφαλτος 6
’μμος 4
Χιόνι 2.5

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.