θπς | τι ζητουμε απο τον ιατρικο συλλογο | τείνων την πλατεία περιτονία μυς | παραισθησεις

Κοιλιακοί και ραχιαίοι


Προπόνηση κοιλιακών και ραχιαίων.

Οι μύες του κορμού παίζουν σημαντικό ρόλο στις κινήσεις και στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης. Οι κοιλιακοί ως ανταγωνιστές των ραχιαίων, όταν ισχυροποιούνται υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη, συγκρατούν και προστατεύουν καλύτερα τα ενδοκοιλιακά όργανα. Η σταθερότητα, η δύναμη, η κινητικότητα και ο καλός συντονισμός κοιλιακών-ραχιαίων αποτρέπει πολλές κακώσεις στις ωμοπλάτες, τον αυχένα και τις περιβόητες ενοχλήσεις στη μέση.

Οι απλοί ασκούμενοι δεν χρειάζεται να εξειδικεύουν την προπόνησή τους και να επιδίδονται σε υπερβολές και υπέρμετρες επαναλήψεις των ασκήσεων, που τελικά μάλλον προβλήματα δημιουργούν. Η προπόνηση δεν πρέπει να αφορά μόνο τους κοιλιακούς ,όπως συμβαίνει συχνά. αλλά να περιέχει ασκήσεις ενδυνάμωσης και κινητικότητας για τους ραχιαίους.

Οι ραχιαίοι έχουν την τάση να βραχύνουν και η διάταση τους είναι απαραίτητη, διαφορετικά παρατηρείται κακός συντονισμός με τους κοιλιακούς και αδυναμία ικανοποιητικής εκτέλεσης απλών κινήσεων ( π.χ. δεν μπορεί να γίνει δίπλωση του κορμού από την ύπτια στην εδραία θέση ).

Σημεία κλειδιά.

1. Οι διπλώσεις από την ύπτια κατάκλιση πρέπει να γίνονται μέχρι τις 35-40 μοίρες, ( πρακτικά, να μην ξεκολλάει η οσφυϊκή μοίρα από το υπόστρωμα ). Σε αυτή τη γωνία δραστηριοποιούνται ιδανικά οι κοιλιακοί και δεν επιβαρύνεται η μέση.
2. Είναι προτιμότερο τα γόνατα να είναι λυγισμένα, ώστε να απομονώνεται η δράση άλλων μυών ( καμπτήρες του ισχίου ).
3. Εάν χρειάζεται υποστήριξη, το στήριγμα ή ο βοηθός πρέπει να κρατούν από τις φτέρνες και όχι από το κουντεπιέ, για να αποφευχθεί η συμμετοχή των πρόσθιων μυών της κνήμης.
4. Η δίπλωση πρέπει να γίνεται αργά , η κίνηση να ξεκινά με κάμψη της κεφαλής και να συνεχίζεται «σπόνδυλο-σπόνδυλο» μέχρι να σηκωθούν οι ωμοπλάτες από το υπόστρωμα.
5. Τέσσερα σετ των είκοσι επαναλήψεων, καθημερινά είναι αρκετά για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα και δεν χρειάζονται οι υπερβολές.
6. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης των ραχιαίων πρέπει να είναι λιγότερες ( πέντε σετ των δέκα επαναλήψεων ), γιατί οι μύες αυτοί έχουν την τάση να βραχύνουν.
7. Η προπόνηση κινητικότητας των ραχιαίων είναι επιβεβλημένη, ενώ για τους κοιλιακούς αντενδείκνυται.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.