Pleuritida | μυκοιδημα | πονος κοκαλου θωρακα | αμεσες μερικες οδοντοστοιχιες | εμβολιο μαντου στα σχολεια

Δυσκοιλιότητα και Αyurveda


Είναι περιττό ίσως να τονίσουμε για άλλη μία φορά το ότι όταν πάσχει το έντερο από δυσκοιλιότητα, δεν πάσχει μόνο το έντερο, αλλά και όλος ο υπόλοιπος οργανισμός ο οποίος τοξινώνεται και δεν έχει κανένα λόγο να γίνει καλά από οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα υγείας τον ταλαιπωρεί. Μην αφήνετε λοιπόν τη δυσκοιλιότητα να χρονίζει, είναι όντως μία νάρκη στα θεμέλια της υγείας του οργανισμού σας.

Επιλέγει κανείς κάτι από την επόμενη λίστα και το χρησιμοποιεί καθημερινά, με συνέπεια και ...κέφι. Και μάλιστα είναι πιό ωφέλιμο και ...ενδιαφέρον, να υπάρχει συχνή αλλαγή, έτσι ώστε ο οργανισμός του να μην συνηθίσει σε κάτι από όλα αυτά και τελικά αυτό το "κάτι" σταματήσει να τον βοηθάει.

1.-Ακτινίδια: Καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον δύο ακτινιδίων (μπορεί και τρία, αλλά μέχρι τέσσερα) που όμως πρέπει να είναι πολύ ώριμα και γλυκά.

2.-Δαμάσκηνα: Κάθε βράδυ μουσκεύει κανείς δύο με τρία ξερά δαμάσκηνα σε μισό ποτήρι νερό και το επόμενο πρωί τρώει τα δαμάσκηνα και πίνει και το ζουμί τους. Στην εποχή τους, καταναλώνει τρία με τέσσερα φρέσκα δαμάσκηνα κάθε ημέρα.

3.-Σύκα:Τα φρέσκα σύκα (στην εποχή τους: τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο), αλλά και τα ξερά εφόσον μουλιάσουν όπως τα δαμάσκηνα, είναι πολύ βοηθητικά.

4.-"Χουσάφι": Είναι μικρασιατικό το όνομα αλλά η συνταγή είναι γνωστή εδώ και χιλιάδες χρόνια: Βράζουμε σε λίγο νερό ξερά σύκα, ξερά δαμάσκηνα, μερικούς χουρμάδες και σταφίδες και αφού τα ξερά φρούτα φουσκώσουν και μαλακώσουν, το αφήνουμε να κρυώσει και το τρώμε είτε σκέτο σαν κομπόστα (ζεστό ή κρύο), ή σε συνδυασμό με λίγο γιαούρτι αντί για βραδυνό φαγητό.

5.-All bran: Δεν υπήρχε βέβαια στην εποχή του Caraka, αλλά μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί (όχι περισσότερο από δύο κουταλιές της σούπας την ημέρα μαζί με αρκετά υγρά) για να αυξήσει την περιεκτικότητα των τροφών σε φυτικές ίνες και έτσι να δώσει όγκο στα κόπρανα και να βοηθήσει την κινητικότητα του εντέρου.

6.-Κολοκύθι: Τα βραστά κολοκυθάκια (στην εποχή τους, η οποία για όσους το έχουν ξεχάσει διότι βρίσκουν στον μανάβη τους κολοκυθάκια όλο τον χρόνο, είναι το καλοκαίρι), με αρκετό λάδι ελιάς είναι πολύ καλά για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Θα πρέπει όμως να μην τα συνηθίσει ο οργανισμός με την καθημερινή τους κατανάλωση.

7.-Υδρόμελι: Κάθε πρωί, πρίν από οτιδήποτε άλλο, πίνει κανείς ένα ποτήρι ζεστό (σχεδόν καυτό) νερό με μισή κουταλιά του γλυκού μέλι (και ίσως λίγο λεμόνι). Επίσης γενικά φροντίζει να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες νερού στη διάρκεια της ημέρας, ειδικά το καλοκαίρι.

8.-Λιπαρά: Η συχνή χρήση ghee στο φαγητό, ή η λήψη το πρωί ενός κουταλιού του γλυκού από αμυγδαλέλαιο σε άδειο στομάχι, θα "λιπάνει" τις τροφές και θα μειώσει την αέρινη διαταραχή η οποία προκαλεί τη δυσκοιλιότητα. Η επόμενη συνταγή είναι επίσης πολλή αποτελεσματική: Σε ένα ποτήρι ζεστό γάλα, προσθέτουμε δύο κουταλάκια του γλυκού ghee και ένα κουταλάκι του γλυκού ("κοφτό") κανέλα. Το χρησιμοποιούμε πρωί και βράδυ.

9.-Βότανα: Υπάρχουν πολλά βότανα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στο θέμα της δυσκοιλιότητας και ενδεικτικά αναφέρουμε την Cascara sagrada και την Senna (τα φύλλα της Αλεξανδρείας) τα οποία χορηγούνται είτε σαν ρόφημα, είτε σε κάψουλες.

10.- Κριθάρι: Εκτός από το να τρώει κανείς κριθαρένια παξιμάδια, μπορεί να ετοιμάσει "καυτερό" κριθαρόνερο (βράζουμε σε ένα κιλό νερό 2 κουταλιές της σούπας νιφάδες κριθαριού και πέντε μικρές κόκκινες καυτερές πιπεριές) και να πίνει ένα ποτήρι του κρασιού καθημερινά.

Όταν υπάρχει τυμπανισμός και δυσφορία στην κοιλιά, χρησιμοποιούμε ένα αφέψημα από σπόρους μάραθου, άνιθου και γλυκάνισου, μαζί με λίγη μαύρη ζάχαρη.

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.