περιαρθριτιδα ωμου | σπινθηρογραφημα | φτερουγισματα καρδια | υπερτροφια μυοκαρδιου | ανεπαρκεια τραχηλου

Οδηγίες για καλό ύπνο - 3ο μέρος


Έβδομος κανόνας

Πρίν ξαπλώσει κανείς θα πρέπει μαζί με τα ρούχα του, να βγάλει από το μυαλό του και όλες τις έγνοιες της ημέρας που τελειώνει και να τις "ακουμπήσει στην καρέκλα", διαβεβαιώνοντας τον εαυτό του ότι σίγουρα δεν του χρειάζονται για τη νύχτα και ότι μπορεί (εάν βέβαια το θέλει) να τις ξαναβρεί όπως ακριβώς τις άφησε, την επόμενη ημέρα. Είναι μία νοητική χαλάρωση αυτή η διαδικασία του να αφήνει κανείς αυτά που τον ενοχλούν και τον απασχολούν νοητικά, λέγοντάς τους: "μη με απασχολείτε τώρα, θέλω να κοιμηθώ, θα σας ξαναβρώ το πρωί".

Απλές, καθημερινές φράσεις όπως οι πολύ γνωστές "δεν βαριέσαι, δεν πειράζει", "πετώ τα μισά στην θάλασσα", "μπαινάκης - βγαινάκης", "άφησέ το για αργότερα", μπορούν πολλές φορές να βοηθήσουν στη χαλάρωση και στο να αφήσει τελικά κανείς τις έγνοιες του στην καρέκλα μαζί με τα ρούχα του.

Όγδοος κανόνας

Ξαπλώνοντας κανείς μπορεί για λίγα λεπτά να παρακολουθεί την κίνηση της αναπνοής του και να την αφήσει να βαθύνει και να γίνει πιό αργή και χαλαρή. Μπορεί να νιώσει το σώμα του να βυθίζεται σιγά σιγά στο κρεβάτι και να έχει επίγνωση των σημείων επαφής του σώματός του με το στρώμα. Συνεχίζοντας να παρατηρεί την αναπνοή του, αφήνει όλες τις εντάσεις να χαλαρώσουν και να διαλυθούν. Αυτή η απλή στροφή της προσοχής στην παρατήρηση της αναπνοής μπορεί να γίνει μία καθημερινή συνήθεια.

Εάν κανείς ξυπνήσει στη διάρκεια της νύχτας και δυσκολεύεται να ξανακοιμηθεί, τότε και πάλι μπορεί να αρχίσει να παρατηρεί την αναπνοή του. Με τον τρόπο αυτό, έστω και εάν ο ύπνος αργήσει να έρθει, το σώμα και ο νούς ξεκουράζονται από τις υπερεντάσεις και αναζωογονούνται.

Ένατος κανόνας

Δεν θα πρέπει κανείς να κοιτάζει το ρολόι και να υπολογίζει το πόση ώρα είναι στο κρεβάτι, ή ακόμη χειρότερα το πόση ώρα του απομένει για να κοιμηθεί μέχρι το επόμενο πρωί. Υπάρχουν δυστυχώς πάρα πολλοί άνθρωποι οι οποίοι βλέπουν το ρολόι τους και σκέπτονται "έχω άλλες δύο ώρες πριν σηκωθώ,,,", "έχω άλλη μία ώρα μέχρι να σηκωθώ"..." "μου έμεινε μόνο ένα τέταρτο ακόμη...".

Θα συμφωνήσετε ότι αυτή είναι μία καταπληκτική μέθοδος δημιουργίας έντασης, άγχους, και... αϋπνίας και ο άνθρωπος που ασχολείται με όλα αυτά, δεν πρόκειται να κοιμηθεί καλά. Αντίθετα θα πρέπει με "σθένος" να εμπιστευθεί τη Μητέρα Φύση και να χαλαρώσει, αφήνοντας το σώμα του να αναπαύεται, έστω και άν ακόμη δεν έχει έρθει ο ύπνος. Με τον τρόπο αυτόν εξασφαλίζουμε το ότι το σώμα είναι ξαπλωμένο, άρα "τα κύτταρά μας ξεκουράζονται", ο νούς είναι ήρεμος και χωρίς άγχος για το κάθε λεπτό που περνάει, και έτσι "όποια ώρα θέλει να έρθει ο ύπνος, άς έρθει..."

Εγγραφή!
Για να λαμβάνετε κάθε μέρα όλα τα άρθρα του Care στο email σας, γραφτείτε στο NewsLetter του Care. Διαγραφή ανά πάσα στιγμή με ένα click.

Σχετικά άρθρα

/// ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να σχολιάζουν τα άρθρα. Η ελεύθερη έκφραση και η διαφορετική άποψη είναι απολύτως σεβαστές στο Care, ωστόσο, θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η ελευθερία των άλλων. Δείτε τους όρους χρήσης.

 
/// ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Το Care αναπτύχθηκε με τεχνολογίες ανοιχτού λογισμικού. Περισσότερα εδώ.

Responsive web design
/// ΤΟ CARE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ

Το Care διαθέτει responsive web design και είναι άμεσα συμβατό με τις περισσότερες φορητές συσκευές (smartphones, tablets), χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποια mobile έκδοση.

Copyright 1997 - 2016 MediSign Ltd. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου στο Internet με αναφορά (link) στο Care.
Άδεια Creative Commons Το Care.gr διατίθεται με την ακόλουθη άδεια Creative Commons. Ειδικοί όροι εδώ.